به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مشروح این پیام به شرح زیر است:

«به نام خالق یکتا

بحث پیرامون بنیان­‌های هویتی جامعه و نحوه ابتناء موجودیت تاریخی انسان­ها بر پایه مؤلفه‌­های تعلق و هویت، موضوعی قدیمی، بحثی مستمر، ضروری و پر اهمیت است و از آن روست که تأمل و اندیشه­ ورزی در مبانی اجتماعی و فرهنگی انسان از دغدغه­‌های دیرباز متفکران و اندیشه ورزان خرداندیش بوده است و لازمه استوار شدن جای پای انسان بر زمین، واقعیت­های پیش­رو، فهم جایگاه خود و تبیین نسبت خویش به جمله پدیده­‌های پیرامونی است.

چنین فهمی است که انسان را شایسته عناوینی چون آگاه، خلاق و تحول­ساز می‌­نماید و او را به مرزهای زایش و تراوش می­برد و بودن او در جهان را معنا می­بخشد.

با برگزاری این­گونه جشنواره‌­ها و نمایشگاه‌­ها مجالی فراهم آمده است تا از منظری متفاوت زوایای هویتی اقوام ایرانی و اسلامی مورد تأمل قرار گیرد.

در واقع حسن برگزاری این­گونه نمایشگاه­‌ها و جشنواره­‌های طراحی مد و لباس و احیای لباس اقوام وزین ایرانی (از جمله خوزستان عزیز) در آن است که با مورد توجه قرار دادن زمینه‌­های مفهومی، نظری، هویت ملی در عرصه‌­هایی نظیر دین و مذهب، رسوم و سنن ملی، زبان و ادب، موسیقی، معماری، هنر و طراحی، نوع پوشش و مد و لباس درصدد بر می‌­آید تا زمینه و بستر فرآیندهای اجتماعی را در تعامل با سایر جوامع و حوزه‌­های دانشگاهی و علمی و تاریخی مورد توجه قرار دهد و مبانی هویت ملی، ایرانی و اسلامی را در گذر زمان نشان دهد که چگونه تحول یافته و موجب طرح چشم اندازهای هویتی متنوع و متفاوتی شده است.

تمرکز فکری طراحان و هنرمندان حوزه مد و لباس و همدلی و همفکری آنان موجب خواهد شد تا با بهره‌­گیری از منابع متعدد و متنوع، سلامت هویت ایرانی ـ اسلامی غنای هر چه بیشتر این عرصه را فراهم آورد.

دبیرخانه ساماندهی مد و لباس کشور امیدوار است در سالی که به نام تولید ـ پشتیبانی­‌ها و مانع­‌زدایی­‌ها زینت یافته است بتواند با همدلی و همفکری همه دلسوزان عرصه مد و لباس در راستای تقویت و اعتلای فرهنگ پوشش مناسب ایرانی اسلامی گام­‌های مؤثری بردارد و بی­تردید اظهار نظرهای مشفقانه و رهنمودهای دقیق دست­اندرکاران حوزه مد و لباس، اعم از طراحان و هنرمندان این عرصه مهم می­تواند تامل در این وادی سخت را سهل سازد.

دبیرخانه ساماندهی مد و لباس کشور ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره طراحی لباس و احیای لباس اقوام خوزستان در راستای تحقق اهداف خود که همانا تحکیم مبانی هویت ملی و اسلامی پوشش مناسب و برازنده ملت پر آوازه ایران می­باشد به گرمی دست همه دلسوزان، هنرمندان، طراحان، محققان و پژوهشگران حوزه مد و لباس را می­فشارد و چشم انتظار همکاری صمیمانه آنان است.

با احترام و آرزوی موفقیت

مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور»