گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: احمد آرام نویسنده، با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: «شبی که انتو با درد خویش آشنا شد» رمانی برای بزرگسالان است که برای چاپ به نشر افق تحویل داده‌ام.

او این رمان را آخرالزمانی دانست و افزود: موضوع به وضعیت جامعه امروز برمی‌گردد به‌ویژه زمانی که کرونا در دنیا جولان می‌داد. کرونا یکی از معضلاتی است که در شکل‌گیری داستان نقش دارد و با اتفاقاتی روبه‌رو می‌شویم که غیرمنتظره است.  

آرام درباره محتوای این کتاب، اظهارداشت: «شبی که انتو با درد خویش آشنا شد» پیرامون یک زوج است به نام میشا و انتو که در یک مجتمع ساختمانی زندگی می‌کنند. آن‌ها حق خروج از خانه را ندارند و باید قرنطینه شوند. در این میان اتفاقاتی منجر می‌شود که آن‌ها از مجتمع فرار می‌کنند.

آرام که این روزها مشغول ویراستاری کتاب «مرگامرگ» است، ادامه‌داد: این رمان که در نشر نیماژ چاپ خواهد شد در فضای عدم قطعیت می‌گذرد. بسیار مدرن و سوررئالیستی است منتها در مکان‌های صورت می‌گیرد که ساخته ذهن است اما آن را به جنوب و دریا نزدیک می‌بینیم. مخاطبی که کتاب را می‌خواند نمی‌تواند صفحه به صفحه آن را پیش‌بینی کند.

مجموعه داستان «خوکچه بادنما» آخرین اثر اوست که از سوی نشر نیماژ به چاپ رسیده. این مجموعه شامل پنج داستان با عنوان‌های «حفره»، «آن سه نفر»، «خوکچه بادنما»، «خانه اچو» و «لطفا منو نکُش، سُندُل» است. این پنج داستان با پنج موضوع مختلف روایت می‌شود که پس پشت آن‌ها اضطراب، ترس و نگرانی قرار دارد.