گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این رمان از ۹ بخش و چند فصل تشکیل شده است. «نخستین برف»، «قصه‌هایی در تاریکی»، «در جنگل زمان»، «باغ»، «آناتول و لئوپولدین»، «مانگا»، «بدهی مردگان»، «وندی» و «گردشی در سپیدی» عناوین فصول کتاب محسوب می‌شود.

«کودک ابدی» روایت بیم و امیدهای یک سال پایانی زندگی دختر نویسنده کتاب فیلیپ فورست است که دچار سرطانی نادر شده است. نوشتن این کتاب آخرین تلاش او برای زنده نگه داشتن فرزندش است.

در بخشی از مقدمه مترجم آمده است: «او نه تنها به واژه، بلکه به کل تاریخ ادبیات چنگ می‌زند تا راهی برای جاودان کردن کودک پیدا کند. گویی قصد دارد به شیوه هوگو یا شکسپیر اثری خلق کند تا بار دیگر در آن فرصت دیدار و گفت‌وگو با فرزند را داشته باشد. هر چند درونمایه مرگ در رمان بسیار پررنگ است، کودک ابدی از فرصت حیات، نشاط زندگی و قدران فرصت‌ها بودن می‌گوید. رمان آکنده از شور زندگی است».

 فیلیپ فورست، متولد ۱۹۶۲ در پاریس است و دکترای ادبیات دارد. در سال ۱۹۹۷ همزمان با آغاز همکاری با دانشگاه نانت، پا به عرصه رمان‌نویسی گذاشت و با چاپ «کودک ابدی» کلیشه (منتقد ادبی ناتوان از خلق اثر ادبی) را درهم شکست. این رمان با کسب جایزه فمینای اولین رمان، جایگاه نویسنده را به‌عنوان رمان‌نویس تثبیت کرد.

در بخشی از این رمان در صفحه ۲۶۲ می‌خوانیم: «در گوش کسانی که دچار این وضعیت شده‌اند تکرار می‌کنند: باید با بیماری و ناامیدی جنگید، نباید تسلیم شد، بهبودی‌تان به خودتان بستگی دارد، باید شایسته‌اش باشید. سربازهای کوچک شجاعی باشید!...به بیماری‌تان بتازید، پرچم‌ها در باد، صدای طبل جنگی در سر، شمشیر بکشید. آن‌هایی که می‌میرند نمی‌توانند کسی را مسئول بدانند، مگر خودشان را. به‌اندازه کافی به اقبالشان باور نداشته‌اند. سلاح قوی زنده‌ها را زمین گذاشته‌اند. مثلا، باید به تیربارشان بست. آیا بی‌رحمی این واژه‌هایی را که در همه مجلات تکرار می‌شود، این حرف‌هایی که بعضی پزشک‌ها می‌گویند، اندازه می‌گیریم؟ مردن کافی نیست. آدم باید جرم سرنوشتش را هم به گردن بگیرد».

کتاب «کودک ابدی» نوشته فیلیپ فورست با ترجمه مرضیه کردبچه در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۸۵ هزار تومان توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.