به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود و در سه گروه تالیف، ترجمه و احیای متون آثار می‌پذیرد.

آثار منتشر شده مولفان و پدیدآورندگان ایرانی و خارجی در حوزه زنجان‌شناسی، آثار مولفان و پدیدآورندگان زنجانی در تمام حوزه‌ها و همچنین آثاری که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۹ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده باشند، می‌توانند در سومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان شرکت کنند. ملاک، سال انتشار و شناسنامه کتاب خواهد بود.

در بخش ویژه این جایزه نیز هیات داوران کلیه آثاری که در حوزه دفاع‌مقدس، مدافعان حریم و ۳۵۳۵ شهید استان زنجان منتشر شده‌اند را نیز داوری خواهند کرد.

ویراست جدید آثار علمی، چنانچه به تشخیص گروه داوری ۴۰درصد نسبت به ویراست قبلی تغییر کرده باشد، مجدد قابل بررسی خواهد بود. همچنین، کتاب‌های آموزشی از دایره انتخاب و داوری این دوره از جایزه کتاب سال استان خارج می‌شوند. هر جلد از کتاب‌های دوره‌ای نیز در صورت استقلال محتوایی، حکم یک کتاب مستقل را دارد، در غیر این صورت بررسی کتاب منوط به ارائه نیمی از مجلدات است.

کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد و هر مولف باید دو نسخه از اثر خود را جهت شرکت در فرآیند داوری حداکثر تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه سومین دوره جایزه واقع در استان زنجان، میدان استقلال، ساختمان مرکزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ارسال کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت فراخوان و فرم‌های شرکت در جایزه می‌توانند به آدرس اینترنتی zanjan.farhang.gov.ir  مراجعه کنند.