به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتمین دوره طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» را با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌کند.

امسال به دلیل شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ ، سه روش برای ارسال مستندات کتاب‌خوانی شهرهای متقاضی عنوان پایتخت کتاب به دبیرخانه مرکزی در نظر گرفته ‌شده است.

١. ارسال مدارک از طریق سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی به آدرس اینترنتی: http://bookpromotion.ir/bookcapital/7thbookcapitalcall

در این سایت یک فرم با عنوان ارسال آثار و مستندات پایتخت کتاب ایران تهیه‌شده است و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر متقاضی می‌بایست برای ارسال آثار به این نکات توجه کنند.

– این فرم فقط برای رابطان باز می‌شود.

– پس از ورود به فرم مشخصات فردی خود و اطلاعات مرتبط با شهر را کامل وارد کنید.

– یک پرونده حداکثر با حجم ۳۰ مگابایت و در قالب  pdfاز قبل که حاوی بنامه ها و فعالیت‌های ترویجی شهرستان می‌باشد آماده و در قسمت ارسال پرونده بارگذاری کند.

٢. ارسال آثار از طریق لوح فشرده

شهرهای متقاضی  می‌توانند آثار و پرونده کتاب‌خوانی خود را در یک لوح فشرده به صورت دسته بندی شده به دبیرخانه هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ارسال کنند.

۳. ارسال آثار به روش پستی

آن دسته از شهرهایی که امکان ارسال آثار به دو روش بالا برای آنان مقدور نباشد می‌توانند آثار و مستندات کتاب‌خوانی خود را به صورت چاپی و در ساختار مناسب از طریق پست به دبیرخانه هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مرکزی هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ می‌باشد.

آدرس: تهران خیابان قائم‌مقام فراهانی، خیابان فجر، نبش کیهان، ساختمان فجر، پلاک ۷ طبقه ۵ ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کد پستی: ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱

تلفن: ۰۲۱-۸۸۳۴۲۹۷۹-۸۸۳۴۲۹۸۰

در شش دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷) و یزد (۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته­اند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کنند.

شهرهای متقاضی شرکت در این دوره از پایتخت کتاب ایران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه ترویج کتابخوانی به آدرس http://bookpromotion.ir/ مراجعه کنند.