به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، آیین دیدار ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با عباس خوش‌عمل کاشانی به مناسبت روز قلم، در منزل این شاعر برگزار شد و همچنین گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر از سوی ایوب دهقانکار به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شاعر و نویسنده اعطا شد.

افتخار دریافت گواهینامه درجه یک هنری

در ابتدای این آیین عباس خوش‌عمل با اشاره به این‌که از سال ۱۳۶۰ در روزنامه اطلاعات استخدام شد، اظهار کرد: تا سال ۱۳۷۶ در کسوت خبرنگار ارشد، ویراستار، سرمقاله‌نویس، مشاور ادبی و همچنین دبیر سرویس مقالات در مجله جوانان، ادبستان و گلچرخ فعالیت و سال‌ها نیز در دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری به عنوان ویراستار خدمت کردم. پدرم نیز قاری، استاد قرآن و مداح اهل بیت (ع) بود.

او با اشاره به این‌که دریافت این گواهینامه برای من افتخاری است، عنوان کرد: اکنون در کنار ادعیه و دعا، تمام زندگی من یک لپ‌تاپ است که با آن وارد فضای مجازی می‌شوم و اگر آن نباشد نمی‌دانم در تنهایی چه باید بکنم.

عباس خوش‌عمل کاشانی در بخش بعدی این دیدار به تعریف خاطراتی از سال‌ها فعالیت خود در عرصه روزنامه‌نگاری، شعر و ادب و آشنایی‌اش با اهالی فرهنگ‌،‌ هنر و خبر پرداخت.

خوش‌عمل؛ کشف استعداد شعرا

در ادامه این دیدار ایوب دهقانکار ضمن تبریک روز قلم بیان کرد: بخشی از شناخت شما از شعر محصول آشنایی‌ شما با قرآن است؛ خدمات شما در حوزه شعر وادبیات مشهود است و جامعه ادبی کشور به جهت نسل‌هایی که از شاعران متعهد پرورش دادید و استعدادهایی که کشف کردید، قدردان شما است.

او افزود: ما از سوی جامعه فرهنگ و ادب کشور در اینجا حضور داریم تا گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر را به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به امضای ایشان، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگستان هنر و سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده است، تقدیم شما کنیم.

خوش‌عمل، عامل معرفی شاعران

در پایان این آیین مصطفی راضی‌جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران، نیز که در این دیدار حضور داشت، گفت: دلیل شناخته شدن بالای ۷۰ درصد از شاعران متولد دهه چهل و برخی از متولدین دهه پنجاه عباس خوش‌عمل است. البته حتما آن‌ها خود نیز بنیه داشتند اما به‌واقع شاعران دو دهه با معرفی و همراهی او به شاعران شناخته شده کشور تبدیل شدند.

در این دیدار، ایوب دهقان‌کار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مصطفی رازی جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران و غلامرضا طریقی رئیس بخش شعر خانه کتاب و ادبیات ایران حضور داشتند.