سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: شیدا رنجبر مترجم و نویسنده، با این توضیح که کتاب "پرواز اسپرانسا" نوشته پَم مونی پِز راین به‌تازگی توسط انتشارات پیدایش منتشر شده به هنرآنلاین گفت: رمان در مورد دختر نوجوانی است که در مکزیک زندگی می‌کند. فضای کتاب در سال‌های بعد از انقلاب مکزیک می‌گذرد. پدر اسپرانسا ملاک و بسیار متول است و او در رفاه کامل زندگی می‌کند؛ اما با رخ دادن اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی زندگی او دگرگون می‌شود و این دختر نوجوان مجبور است با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم کند.

او با بیان این که کتاب "عقرب‌ها" نوشته والتر دین‌مایرز نیز به‌زودی توسط انتشارات پیدایش منتشر می‌شود، افزود: کتاب دیگری از این نویسنده فقید سیاه‌پوست امریکایی با عنوان "دیو" را نیز به فارسی برگرداندم. دین‌مایرز عمدتا در مورد نوجوانان بزهکار و سیاه‌پوستان محله هارلم می‌نوشت و کماکان در امریکا از نویسندگان محبوب به شمار می‌رود.

رنجبر با این توضیح که سه کتاب در نشر پرتقال در دست چاپ دارد، ادامه داد: جلد هفتم "شاهزاده سیاهپوش" نوشته شنون هیل، کتاب تصویری "وقتی درک عربده کِش به شهر آمد" اثر مری کازانوا و رمان کارآگاهی "کاراگاه هافمون" اثر اُین کالفر عناوین این متون محسوب می‌شوند. کتاب مصور "بزن روی درخت جادیی" نیز از همین انتشارات نشر یافته است.

او که جلد پنجم "دُری وروجک" و داستان "جادوگر شهر اوز" را نیز برای چاپ به نشر محراب قلم سپرده، تصریح کرد: رمان نوجوان دیگری با عنوان "دوستت دارم مایکل کالینز" اثر لارن باراتز لاگستد مراحل آماده‌سازی را در نشر شهرقلم طی می‌کند و در مورد دختر نوجوانی است که برای فضانورد معروف مایکل کالینز نامه می‌نویسد.

سه‌گانه "داستان تابستان" نوشته کیت دی‌کمیلو با عناوین "ریمی"، "لوییزیانا" و "بورلی" با ترجمه رنجبر نیز به‌تازگی از سوی نشر ایران‌بان منتشر شده است.