گروه سینمایی هنرآنلاین: بینوش ۵۸ ساله برای سینمادوستان ایرانی با بازی در فیلم سینمایی «رونوشت برابر اصل» شناخته می‌شود؛ فیلمی به کارگردانی زنده‌یاد عباس کیارستمی که در جشنواره کن ۲۰۱۰ به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر زن را برای ستاره فرانسوی آن به ارمغان آورد. بینوش با بردن جایزه کن نخستین بازیگر زن سینمای جهان لقب گرفت که توانسته جوایز اصلی هر سه رویداد مهم سینمای اروپا و جهان یعنی کن، برلین و ونیز را به دست آورد.

مدیران جشنواره سن‌سباستین اسپانیا برای جشن ۷۰ سالگی آن یک پوستر ویژه طراحی کرده‌اند که روی آن تصویر چهره ژولیت بینوش با عکسی از بریجیت لاکومب به چشم می‌خورد. بازیگر نامدار فرانسوی نخستین بار با بازی در «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» فیلیپ کافمن بر اساس رمان محبوب میلان کوندرا در سینمای جهان شناخته شد و پس از آن با انبوه کارگردانان بزرگ همکاری کرد؛ از کریشتف کیشلوفسکی تا ژان-لوک گدار تا لویی مال و میشاییل هانکه.

بینوش برای بازی در «بیمار انگلیسی» آنتونی مینگلا برنده دو جایزه بازیگری از مراسم اسکار و جشنواره برلین شد و با «شکلات» لاسه هالستروم هم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین زن از آکادمی اسکار بود. «سه رنگ: آبی» کیشلوفسکی هم دو جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره ونیز و مراسم سزار برای او به ارمغان آورد.

قرار است جایزه افتخاری دونوستیا در جشنواره سن‌سباستین امسال پیش از نمایش ویژه فیلم سینمایی «دو لبه تیغ» ساخته کلر دنی به بینوش اهدا شود. این فیلم زمستان گذشته در هفتاد و دومین جشنواره فیلم برلین برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان شد.

ژولیت بینوش آخرین بار سال گذشته با «بین دو دنیا» در جشنواره سن‌سباستین حضور داشت که برنده جایزه بهترین فیلم اروپایی از نگاه تماشاگران شد. هفتادمین جشنواره سن‌سباستین ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.