به گزارش هنرآنلاین، مدیران صدا و سیما در ادامه سیاست‌های خود برای کنار گذاشتن سریال‌های شاد و طنز در نوروز، در ماه رمضان هم جدول پخش را به مجموعه‌هایی داده‌اند که حال و هوای اجتماعی و دینی و دفاع مقدسی دارند. هر چند شبکه یک پس از پایان فصل سوم «زیرخاکی» سراغ یک سریال طنز می‌رود و «خوشنام» را با بازی برخی بازیگران نام‌آشنا و محبوب روانه آنتن رمضانی می‌کند.

«خوشنام»، شبکه یک

«خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی روزهای پایانی تصویربرداری را طی می‌کند و همزمان کارهای فنی آن در حال انجام است تا برای پخش از شبکه یک در ماه رمضان آماده شود. محسن کیایی طراح و نویسنده فیلمنامه ابتدایی‌ است و صحنه‌هایی از آن در حرم امام رضا(ع) جلوی دوربین می‌رود. حمید لولایی، هومن حاجی‌عبداللهی، عباس جمشیدی‌فر، شهره لرستانی، فریده سپاه‌منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی‌زاده و امیر غفارمنش از جمله بازیگران این سریال رمضانی هستند که در ۳۰ قسمت ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می‌رود و در دو نوبت ۸:۳۰ و ۱۵ روز بعد بازپخش می‌شود.

«از سرنوشت»، شبکه دو

فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان برای پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه دو در نظر گرفته شده است. تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده و در ۴۵ قسمت آماده پخش شده که همچنان پس از ماه رمضان هم روی آنتن خواهد بود. حسین پاکدل، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطمه بهارمست، مجید واشقانی و... در «از سرنوشت» بازی می‌کنند.

«نجلا ۲»، شبکه سه

مجموعه تلویزیونی «نجلا ۲» از آخرین روز سال گذشته روی آنتن شبکه سه رفته و پخش آن در ماه رمضان هم ادامه می‌یابد. داستان این سریال ۴۰ قسمتی درباره اشغال خرمشهر است و عبِد در آن نقش محوری دارد. هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، آزیتا حاجیان، حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، حسین شفیعی، تورج فرامرزیان، وحید نفر، جمال بیات، ابراهیم گله‌دارزاده، رستا رضوی، مهدی ملاک، سیامک توده‌فلاح، اسحاق احمدپور، محسن مرادی، امیر دهلکی و سامان خلیلیان از بازیگران فصل دوم «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی هستند.

«مسافران شهر»، شبکه پنج

سریال «مسافران شهر» به کارگردانی سیروس حسن‌پور و احمد معظمی برای پخش از شبکه پنج در ماه رمضان در نظر گرفته شده است. این  مجموعه با نام قبلی «ساعت ۱۱» مضامین مذهبی، انقلابی و دفاع مقدسی دارد و شهرام قائدی، ویدا جوان، حبیب دهقان‌نسب، آشا محرابی و شهرزاد کمال‌زاده در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. تاکنون ۸۰ درصد تصویربرداری «مسافران شهر» به پایان رسیده و داستان‌های آن بازه ماه رمضان تا عید فطر می‌گذرد. بخشی از ماجرا هم یک تاکسی اینترنتی است و قصه‌هایی که راننده پیرامون خود تجربه می‌کند.