به گزارش هنرآنلاین، جعفر گودرزی دبیر چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران از اعلام فراخوان این دوره در آینده‌ای نزدیک خبر داد و مهمترین شاخصه داوری این دوره را اعلام کرد.

وی درباره آثاری که قرار است در دوره چهاردهم مورد داوری قرار بگیرند، بیان کرد: سال ۹۹ جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در حالی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد که قرارمان این بود که اکران سالانه سینما را در داوری‌مان مدنظر قرار دهیم و از داوری فیلم‌های جشنواره فیلم فجر فاصله بگیریم اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی اکران و سینماها این مهم نمی‌توانست همه‌جانبه صورت بگیرد.

او خبر داد: لذا در این دوره قرار است فیلم‌های حاضر در سی و هشتمین و سی و نهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر که سال ۹۸ و ۹۹ برگزار شدند و همچنین آثار ایرانی حاضر در سی و هفتمین و سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر که در سال‌های  ۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شد، داوری شوند.

به گفته وی، از دوره بعدی جشن، معیار داوری، یکسال اکران سینمای ایران خواهد بود. دبیر چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در پایان خاطرنشان کرد: اعضای انجمن منتقدان داوری آثار این دوره را برعهده دارند و پس از جمع‌بندی آرا نتایج اعلام خواهد شد. 

این دوره از جشن با تحولاتی در ساختار و در مسیر پویاتر شدن و تاثیرگذارتر شدن بر جریان سینمایی کشور برگزار می‌شود. جدیدترین خبرها و همچنین فراخوان چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

دوره سیزدهم این جشن بهمن ماه سال ۹۸ برگزار شد و وقفه بین دو دوره نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا و منع و محدودیت برپایی بسیاری از رویدادها بوده است.