گروه سینمایی هنرآنلاین: بلموندو چند روز پیش در ۸۸ سالگی در خانه خود در پاریس از دنیا رفت و مراسم وداع با پیکر این غول بزرگ سینمای موج نو روز گذشته با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه برگزار شد. در بخشی از این برنامه، ویکتور نوه ژان-پل بلموندو در سخنانی کوتاه و احساسی پدربزرگ خود را به خورشید تشبیه کرد و گفت: «از تو سپاسگزاریم برای انبوه لذتی که به ما بخشیدی. حالا از پیوستن به دوستانت لذت ببر که بسیار دلت برایشان تنگ شده بود.»

در ادامه نوبت به رئیس جمهوری فرانسه رسید که از بازیگر افسانه‌ای و غول بزرگ سینمای کشورش تعریف کند. مکرون با اشاره به لبخند فراموش‌نشدنی بلموندو گفت: «ما عاشق او بودیم چون بخشی از ما بود. غولی میان غول‌ها و فراتر از آن، انسانی میان انسان‌ها. ما ژان-پل بلموندو را ستایش می‌کنیم که ما را به خندیدن وامی‌داشت... او کمی شبیه ما بود اما بهتر.»

در مراسم ادای احترام به بازیگر بزرگ فرانسوی و همزمان با ورود تابوت حامل پیکر او، موسیقی متن فیلم سینمایی «حرفه‌ای» در فضا طنین‌انداز شد. بلموندو سال ۱۹۸۱ در این فیلم به کارگردانی ژرژ لوتنر نقش اصلی را ایفا کرده بود و موسیقی آن را هم انیو موریکونه، آهنگساز بزرگ ایتالیایی ساخته است.

JPB4

JPB1

JPB2

JPB3