به گزارش هنرآنلاین، محمدامین که تا فردای روز ازدواجش نمی‌دانست فرزند خانواده‌اش نیست، قصه خود را اینطور روایت کرد: همیشه برایم سوال بود که چرا از قبل از سه‌سالگی‌ام عکسی در آلبوم خانوادگی ندارم و بعدتر در میان مدارک پدرم به نامه‌ای برخوردم که نشان می‌داد اواخر سال۶۶ پدرم به دنبال خانواده کودکی می‌گشته که از بازماندگان حلبچه بوده. هرچند شک کردم اما با خودم فکر کردم لابد پدر در کنار کارهایش برای پیدا کردن خانواده یک کودک هم تلاش کرده. 

اسماعیلی سرپرست محمدامین درباره پیدا کردن او گفت: پس از بمباران شیمیایی حلبچه اهالی این شهر به مرزهای ایران وارد شدند و بخشی از آنها با یک هواپیما به شیراز منتقل شدند. محمدامین و پدرش هم در این هواپیما بودند که پدر این کودک قبل از رسیدن به شیراز به شهادت رسیده بود.

داستان محمدامین به همین‌جا ختم نشد و خانواده‌ای که سرپرستی او را به عهده داشتند فردای روز ازدواجش واقعیت را برایش تعریف می‌کنند. پس از آن محمدامین به دنبال خانواده‌اش می‌گردد و در نهایت خانواده حقیقی‌اش را در اقلیم کردستان عراق پیدا می‌کند.

او در بخش دیگری از حرف‌هایش از مشکلاتی گفت که برای رفت‌وآمد به عراق و دیدن خانواده‌اش دارد. سخت‌گیری‌هایی که نمی‌گذارد او به راحتی خانواده‌اش را ببیند و برای هر بار دیدن آنها باید مجوز داشته باشد.

«ماه در می‌زند» به کارگردانی و طراحی مریم نوابی‌نژاد و تهیه‌کنندگی سیدجواد محسنی هرشب حوالی ساعت ۱۹:۳۰دقیقه روی آنتن شبکه دو می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۲ پخش می‌شود.