گروه سینمایی هنرآنلاین: هواداران شیفته «ارباب حلقه‌ها» در چین در دو جمعه پیاپی می‌توانند در سالن‌های تاریک سینما به ترتیب به تماشای «یاران حلقه» و «دو برج» بنشینند. این در خالی است که پیش‌تر اعلام شده بود هر سه قسمت «ارباب حلقه‌ها» در سه جمعه پیاپی ماه آوریل روی پرده سینماها می‌روند.

بر اساس برنامه تازه اکران که روز چهارشنبه اعلام شد، «یاران حلقه» امروز جمعه 16 آوریل به نمایش عمومی درمی‌آید و قسمت دوم این سه‌گانه یعنی «دو برج» جمعه آینده 23 آوریل اکران خواهد شد. هنوز تاریخی برای روی پرده رفتن «بازگشت پادشاه» اعلام نشده و همین امر بخشی از سینمادوستان چینی را ناامید کرده است.

استودیو برادران وارنر همزمان با 20 سالگی آغاز اکران سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» نسخه بهسازی‌شده و 4K هر سه فیلم را برای نمایش در سینماهای چین آماده کرده است. انتظار می‌رود «بازگشت پادشاه» هم آخرین جمعه ماه آوریل روی پرده سینماها برود اما مدیران وارنر هنوز تاریخ دقیق آن را اعلام نکرده‌اند.

مقام‌های سینمایی چین روز 30 آوریل را که آغاز تعطیلی‌های روز کارگر است برای اکران همزمان 14 فیلم داخلی کنار گذاشته‌اند. به همین دلیل، برنامه‌ای برای نمایش فیلم‌های خارجی ندارند. مهم‌ترین فیلم چینی که در آخرین جمعه آوریل در این کشور روی پرده می‌رود، تریلر جاسوسی تاریخی «صخره‌نورد» به کارگردانی ژانگ ییمو است.

سینماهای چین در تلاش برای بازیابی موقعیت پیش از شیوع کرونا رو به اکران فیلم‌های هالیوودی آورده‌اند. ماه گذشته «آواتار» جیمز کامرون 11 سال پس از اکران اولیه در سینماهای چین به نمایش درآمد و 57 میلیون دلار فروخت. «هری پاتر و سنگ جادو» هم در اکران تابستان گذشته در چین نزدیک 30 میلیون دلار درآمد داشت.