گروه تجسمی هنرآنلاین: «چشم‌انداز با پل قوسی» یک نقاشی مربوط به سال ۱۶۳۸ است و موزه معتبر گمالده‌گالری برلین آن را در ۱۹۲۴ خرید و در بخش مربوط به آثار رامبرانت نگه داشت اما در دهه ۱۹۸۰ گروهی از کارشناسان آلمانی اعلام کردند این تابلو ۳۸۴ ساله به احتمال زیاد کار یکی از شاگردان استاد هلندی به نام گاورت فیلنک است.

این باور درباره «چشم‌انداز با پل قوسی» تا همین اواخر پابرجا بود تا اینکه قرار شد تابلو در نمایشگاه دیوید هاکنی، هنرمند سرشناس انگلیسی به نمایش درآید. کارشناسان هنری پروژه پژوهشی رامبرانت از این فرصت نهایت بهره را بردند و از نزدیک نگاهی دیگر به نقاشی انداختند. آزمایش با اشعه ایکس و دیگر ابزارهای فناوری نشان داد نقاشی مربوط به قرن هفدهم یکی از کارهای رامبرانت است و شاگردان او در به وجود آمدن این تابلو دخالت نداشته‌اند.

«چشم‌انداز با پل قوسی» که تابلو نقاشی از اندازه‌های به نسبت کوچک ۲۸.۵ تا ۳۹.۵ سانتیمتر است و رامبرانت برای کشیدن آن دگرگونی‌های اساسی در شیوه کار خود پدید آورده بود. این اثر شباهت‌های بسیار زیاد به «چشم‌انداز با پل سنگی» دارد که از کارهای استاد نقاش هلندی است و در موزه ملی آمستردام نگهداری می‌شود. رامبرانت چندان در کار کشیدن چشم‌انداز نبود و گمان می‌رود تنها هفت تابلو منظره در کارهایش وجود دارد.

نمایشگاه «دیوید هاکنی – چشم‌اندازها در گفتگو» از نهم ماه آوریل ۲۰۲۲ در گمالده‌گالری برلین آغاز به کار می‌کند و تا دهم جولای ادامه می‌یابد. «چشم‌انداز با پل قوسی» یکی از تابلوهایی است که در این نمایشگاه روی دیوار می‌رود.