گروه تجسمی هنرآنلاین: فاطمه شبیر، عکاس موسسه گتی ایمیجز درباره روزی در میانه‌های بهار امسال و ماجرای گرفتن یکی از برترین عکس‌های خبری سال چنین گفته است: «روز ۲۴ ماه می ۲۰۲۱ از سوی گتی مامور پوشش دادن توافق آتش‌بس میان ارتش رژیم صهیونیستی و ساکنان کرانه باختری رود اردن شدم. مستقیم به بیت حانون رفتم؛ جایی که موشک‌های صهیونیست‌ها به پیرامون آن برخورد کرده و ساکنان همچنان در خانه‌های ویران خود حضور داشتند.

با خانواده‌ها دیدار کردم، داستان‌هایشان را شنیدم و وارد خانه‌های ویران شدم، از جمله خانه دخترکی به نام رغد نصیر. رغد همراه من به تمام اتاق‌های خانه آمد و خرس عروسکی‌اش را همراه آورد. از او درباره اتاق خودش پرسیدم و رغد من را به آن اتاق برد. در تمام لحظه‌های حضور من آرام بود اما نشانه‌های ترس و ناراحتی را می‌شد در چهره‌اش دید. در سکوت کامل در اتاقش ایستاد و انگار داشت به لحظه‌های ویران شدن دیوارها و خانه‌ها فکر می‌کرد اما نمی‌توانست عمق فاجعه را دریابد. دیدن رغد در این حال بسیار دردناک بود. در این تصویر او داشت احساس تمام ساکنان منطقه را از آنچه بر سرشان آمده بود روایت می‌کرد.

Fatima-Shbair1

چند روز پیش بار دیگر رغد و خانواده‌اش را دیدم که ناچار شده بودند خانه‌ای کوچک در منطقه‌ای بسیار دورتر از خانه و زندگی‌شان اجاره کنند. رغد و خواهرها و برادرهایش از بلایی که بر زندگی و خانه‌شان آمده بسیار نگران و آشفته‌اند و اینکه چرا خانه را از دست داده و ناگزیر شده‌اند از محله‌شان دور شوند. ثبت کردن قاب این تصویر باعث شد به فکر بیفتم که من هم می‌توانستم چون رغد و دیگر بچه‌ها خانه‌ام را در حمله‌های صیهونیست‌ها از دست بدهم و با همان حس ناراحتی زندگی کنم. به مردم بیت حانون نگاه می‌کنم و به این می‌اندیشم که آنها چقدر قوی و مقاومند.»