گروه تجسمی هنرآنلاین: جورج فلوید و برونا تیلر دو شهروند سیاهپوست آمریکایی بودند که کشته شدن هر دو آنها در جریان بازداشت‌های خشن نیروهای پلیس در سال ۲۰۲۰ سراسر ایالات متحده را به لرزه درآورد و جنبش‌های بزرگ اجتماعی در پی داشت. حالا قرار است تندیس‌های نیم‌تنه که کارنابوچی از این دو قربانی خشونت پلیس ساخته، در یک حراجی آنلاین به فروش گذاشته و درآمدهای آن در خیریه‌های «ما فلوید هستیم» و «بنیاد برونا تیلر» هزینه شود.

چهره تندیس نیم‌تنه تیلر را لالو سنبانجو، هنرمند نیجریه‌ای ساکن بروکلین آراسته و انتظار می‌رود تندیس طلایی فلوید در حراجی آنلاین ساثبیز به رقمی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار فروخته شود. این شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی بهار سال گذشته زیر فشار ۹ دقیقه‌ای زانوهای یک پلیس سفیدپوست در مینیاپلیس به قتل رسید و تندیس ۱.۸ متری نیم‌تنه او در یونین اسکوئر منهتن به نمایش درآمد. هر چند برخی شهروندان با پاشیدن رنگ تلاش کردند آن را از بین ببرند.

GF

برای تندیس خانم تیلر هم رقمی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است. این دختر ۲۶ ساله اهل لوییزویل کنتاکی که تکنیسین پزشکی بود، در شب ۱۲ مارس ۲۰۲۰ با شلیک مستقیم گلوله پلیس کشته شد. رخ دادن این دو قتل وحشتناک در جریان ماموریت‌های ماموران سفیدپوست پلیس آمریکا به فاصله دو ماه بنیان‌های تبعیض نژادی را در ایالات متحده به لرزه درآورد و به بازداشت و برکنار شدن برخی افسران پلیس انجامید.