به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی‌های نزار موسوی‌نیا این هفته جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در آرت‌سنتر افتتاح می‌شود و تا ۲۹ آذر ادامه خواهد داشت.

نزار موسوی‌نیا متولد ۱۳۵۸ در آبادان است. او لیسانس خود را در رشته نقاشی از دانشگاه علم و فرهنگ تهران و فوق لیسانس نقاشی را از دانشگاه آزاد مرکزی تهران اخذ کرده است.

این نقاش درباره آثارش می‌گوید: شیوه نقاشی من نوعی روایتگری است... روایت‌هایی پاره پاره، مبهم و پر از تعلیق از تاریخ بشر. در این نوع روایتگری تصویری از فلسفه. ادبیات. ارجاعات تاریخ هنر استفاده می‌کنم. و در نهایت شکلی از بازنمایی دنیایی معاصر با تمام زخم‌هایش برایم اهمیت پیدا می‌کند.

موسوی‌نیا نمایشگاه‌های بسیاری را در سال‌های گذشته برگزار کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نمایشگاه‌های انفرادی او در گالری دی ۱۳۸۴، گالری ماه ۱۳۸۸، گالری ماه ۱۳۸۹، گالری ماه ۱۳۹۰، گالری ایام دبی ۲۰۱۲ و گالری خاک ۱۳۹۴ اشاره کرد.

آثار او در حراجی‌های مطرح هنری در جهان چکُش خورده‌اند که از جمله می‌توان به حضور آثار او در حراج Sotheby\'s-London ۲۰۰۸ و Sotheby\'s-London۲۰۱۰ اشاره کرد.

همچنین آثار او چهار بار در حراجی هنر مدرن و معاصر تهران و حراجی The young collection action bougainvillea و Art Dubai حضور داشته‌اند.

نزار موسوی‌نیا تا کنون در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه خارجی و داخلی شرکت کرده است.

این نقاش در یادداشتی برای این نمایشگاه نوشته است:

جزیره‌ی دکارت

جزیره‌ی دکارت سرزمینی‌ست درون سایه‌ی تاریک لیوان بردگان

چمدان‌هایش را پرندگان کور جابه‌جا می‌کنند

سنگ‌هایش را هر روز دریا‌ها می‌شویند

انسان‌های‌ایستاده بر کرانه‌ی جزیره، سنگ‌های خیس را لیس می‌زنند و به آفتاب چشم دوخته‌اند.

مرز جزیره فقط در ذهن حیوانات جابه‌جا می‌شود، زیرا هنوز فریب کلمات را نخورده‌اند.

و یگانه راه فریب کلمات فراموشی‌ست.

نمایشگاه نقاشی‌های نزار موسوی‌نیا از ۱۹ تا ۲۹ آذر برپا خواهد بود و علاقه‌مندان به هنر، هر روز از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه می‌توانند از این نمایشگاه به آدرس بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵ باغ انجمن خوشنویسان دیدن کنند.