به گزارش هنرآنلاین، شیرین آزادی تلاش دارد تا در مجموعه «نهاد زیستن» فضایی را به مخاطب ارائه دهد که یادآور تلاش و رنج بی‌وقفه انسان معاصر در ساختن دنیای پیرامونش و سپس ویرانی این ساخته‌ها به دست خود اوست. نمایشگاه شامل ۱۳ اثر نقاشی به همراه یک چیدمان از سرامیک‌های ساخت هنرمند است.

آزادی در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «حاصل جستجویی خیال‌انگیز در میانه مخروبه‌های به جای مانده از فضایی بی‌مکان و طبیعتی دورافتاده از طراوت خویش، خط‌هایی است عریان و برخوردشان با سطحی سرد و تاریک. سکوتیست مطلق و رمزآلود. چالشی است برای تعبیر تضاد نهفته در دل این فضای مه آلود. زمزمه‌هایی که یادآور حیاتی است انکارناپذیر اما بی‌رمق، گوشم را نوازش می‌دهد. تسلیم خط و سطح می‌شوم، فارغ از هرگونه پیش داوری خود را در ناکجا آبادی وهم آلود گم می‌کنم. سکوت پس زمینه پناهی می‌شود برایم تا با گذر از لایه‌های درونی و بیرونی، خود را به وسعت بی‌کران این ویرانه‌ها بسپارم.»

شیرین آزادی متولد ۱۳۵۸ است و پیش از این نمایشگاه‌های انفرادی در گالری الهه، خانه هنرمندان، گالری سیحون، گالری کمال الملک و گالری فیروزه برگزار کرده و در نمایشگاه‌های گروهی در گالری ۲۶، آرت اکسپو هرمز، ابرا گالری در لس آنجلس آمریکا، گالری شیلا، فستیوال مونترو سوییس، نمایشگاه گروهی در وست مینستر لندن و... شرکت کرده است. همچنین او منتخب جایزه جشنواره مونترو سوییس در سال ۱۳۸۹ بوده است.

نمایشگاه «نهاد زیستن» ۱۲ تا ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن‌بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.