گروه تجسمی هنرآنلاین: ویدئوآرتی از آنیتا هاشمی‌مقدم این روزها در چند نقطه از شهر توکیو به نمایش درمی‌آید. این ویدئوآرت ۱۵ ثانیه‌ای بخشی از پروژه « 15seconds museum» است که در آن آثاری از هنرمندان کشورهای مختلف به صورت متناوب در فضای شهری به نمایش درمی‌آید.

شبکه تلویزیونی NEO Shibuya TV با شعار «تخیلات خود را به اشتراک بگذارید» آثار دیجیتالی هنرمندان را در ۹ صفحه نمایش بزرگ دیجیتال و ۸۵ صفحه نمایش کوچک دیجیتال در شیبویا، توکیو به نمایش گذاشته است تا عابران در حال گذر از خیابان‌ها بتوانند در لحظاتی کوتاه شاهد تعداد زیادی از آثار هنری باشند.

این صفحه نمایش‌ها همیشه تصاویر تجاری شرکت‌های بزرگ را نشان می‌دهند، بااین‌حال در میان این تبلیغات تجاری، وقت‌های ۱۵ و ۳۰ ثانیه‌ای به پروژه کلیپ‌های رسانه‌ای جدید اختصاص یافته است تا رسانه‌ای متفاوت را در اختیار هنرمندان قرار دهد و به جنگ با الگوریتم‌ها برود.

نئو شیبویا قصد دارد هنر را در خیابان‌های ژاپن جاری کرده و هنرمندان را با یکی از مهم‌ترین مناطق در توکیو متصل کند. منطقه شیبویا به دلیل پیاده روی عظیم و شلوغش، عبور دو خط آهن اصلی، صدها فروشگاه مد، تابلوهای نئون و صفحه نمایش‌های غول‌پیکر معروف است و فضای پرنشاط آن جلب‌توجه می‌کند. این دوره از رویداد موزه ۱۵ ثانیه‌ای از ۱۹ جولای آغاز شده و تا ۲۵ جولای ادامه دارد.

آنیتا هاشمی‌مقدم متولد سال ۱۳۶۱است. او لیسانس طراحی گرافیک از دانشگاه هنر سوره و فوق لیسانس تصویرگری از دانشگاه آزاد تهران دارد. ویدئوآرتی که هم اکنون در توکیو به نمایش درآمده است به همراه آثار دیگری از این هنرمند اسفند ۱۳۹۹در گالری والی نمایش داده شد.