گروه تجسمی هنرآنلاین: مادام توسو که معروف‌ترین موزه تندیس‌های مومی در دنیاست، سال جاری میلادی یک شعبه در امارات متحده عربی خواهد داشت. شایعه آمدن مادام توسو به دوبی نخستین بار در ۲۰۰۸ در رسانه‌ها پیچید، هشت سال بعد خبر آن تایید و قرار شد در ۲۰۱۷ افتتاح شود اما تا سال ۲۰۲۰ به تاخیر افتاد و حالا پس از یک سال تاخیر به دلیل شیوع گسترده کرونا، این بار قرار است در کمتر از شش ماه آینده میزبان دوستداران تماشای تندیس‌های مومی باشد.

موزه مادام توسو نخستین بار در ۱۸۳۵ درهای خود را در لندن گشود تا مردم تندیس‌های مومی چهره‌های سرشناس جهان را از نزدیک ببینند. مادام توسو شاخه دوبی میزبان تندیس‌های شخصیت‌های نامدار در اندازه‌های واقعی خواهد بود؛ از کریس رونالدو تا دونالد ترامپ و نخست‌وزیر هند و رئیس جمهوری چین. کایلی جنر، ویل اسمیت، شاهرخ خان و کاترینا کایف (بازیگر و مدل هندی-بریتانیایی) هم از هنرمندانی هستند که تندیس مومی آنها در موزه مادام توسو دوبی به نمایش درمی‌آید.

فضای دو طبقه‌ای و ۲۰۰۰ هزار مترمربعی مادام توسو – دوبی شش قسمت و بخش خواهد داشت؛ رهبران، مد، بالیوود، ورزش، فیلم و رسانه و موسیقی. کار ساختن هر تندیس مومی حدود ۱۲ هفته طول می‌کشد و بسته به میزان دقت و موادی که مصرف می‌شود، هر تندیس می‌تواند تا ۱۹۰ هزار دلار هزینه داشته باشد. گاهی برای ساختن یک تندیس تا ۵۰۰ قطعه در اندازه واقعی و موهای طبیعی استفاده می‌شود.

موزه مادام توسو در دوبی بیست و پنجمین موزه مشابه در دنیا خواهد بود و پیش از این مادام توسو در سراسر جهان، از اروپا و آسیا تا استرالیا و آمریکا شعبه داشته است.