گروه تجسمی هنرآنلاین: پنج هزار سال تاریخ و تمدن و هنر ایران‌زمین از دوران باستان تا ظهور اسلام و سال‌های معاصر در ۱۰ بخش «ایران حماسی» با طراحی گورت اسکات به نمایش درآمده‌اند. این نخستین نمایشگاه اختصاصی تاریخ و فرهنگ ایران در ۹۰ سال اخیر در بریتانیاست که از ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح تا دوران معاصر را دربر می‌گیرد.

تندیس‌ها، سرامیک‌ها و کاشی‌ها، لباس‌ها و پارچه‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها و هر آنچه می‌تواند تاریخ و هویت فرهنگی ایران را برای تماشاگران موزه ویکتوریا اند آلبرت روایت کند، در «ایران حماسی» به تماشا درآمده‌اند. اسکات که این نمایشگاه را بر اساس شهری از شاهنامه فردوسی طراحی کرده، برگزیده رقابتی است که مدیران ویکتوریا اند آلبرت برای انتخاب طرح برتر نمایشگاه «ایران حماسی» برپا کرده بودند.

جان کرتیس که یکی از نمایشگاه‌گردانان «ایران حماسی» است، با اشاره به سخت بودن فراهم آوردن حدود ۳۰۰ قطعه اثر هنری و تاریخی از فرهنگ ایران می‌گوید: «شیوع گسترده ویروس کرونا و تحریم‌هایی که دونالد ترامپ (رئیس جمهوری پیشین آمریکا) اعمال کرده، کار آوردن آثار هنری را از ایران بسیار سخت و تا حدودی غیر ممکن کرده بود. ما ناچار شدیم سراغ دیگر منابع برویم و به نظر توانستیم موفق شویم.»

Epic
نمونه‌ای از فرش اصفهان در نمایشگاه «ایران حماسی»
Epic4
نمونه‌ای لباس‌های زنان ایران در سال‌های ۱۸۴۰

Epic5

Epic2