سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین : کتاب "شاعرانه نگاه کن!" نوشته فرشید خیرآبادی در نشر فرشید پرس منتشر شده است. نویسنده این کتاب می‌گوید: فرتور برداری، هنری ست با ژانرهای گونه گون و من آن را جدای از عکاسی تجاری می دانم؛ هرچند در گونه تجاری آن نیز خوب است ویژگی ها و تکنیک های هنری رعایت شود، اما این " گونه " خود ویژگی هایی مخصوص به خود را دارد. در فرتور برداری هنری به جزییات سخت افزاری کار با دوربین وُ رنگ وُ نور وُ کامپوزیشن بسنده نخواهد شد و آن چیزهای دیگر شاعرانه نیز به میان می آید و آن چیزهای دیگر است که هنر می آفریند؛ شاعرانه .

کتاب "عکاسی از محصول برای تبلیغات" نیز اثر دیگری از فرشید خیرآبادی است. این کتاب با تاکید بر تجارت الکترونیک و کاربرد عکس در سایت های اینترنتی، کلکسیونی از عکس ها را گرد آوری کرده است که روی سایت ها به دلایل گوناگون قرار می گیرند.

عکس‌ها به جز نمایش دادن وظیفه انگیختن هیجان و افزایش تمایل به بازدید و خرید و یا ماندن در سایت را بر دوش می کشند. گفتنی ست، در عکاسی تجاری انتقال پیام تولید کننده و یا ارائه کننده بسیار مهم است و برانگیختن شوق خریدار و نیز کشش به سمت "برند" یا مارک تجاری که آهنگ مطرح کردن آنرا داریم، مهم و از وظایف عکس و عکاس است.

هر دوی این کتاب‌ها را نشر فرشید پرس منتشر کرده است.

انتهای پیام/