به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گالری مینا، در این نمایشگاه که همچون نمایشگاه قبلی این هنرمند "۶۰ سال عشق نهانی" نام دارد ۹۰ تابلوی سوار کاری، اسب و بازی چوگان از این هنرمند به نمایش گذاشته می‌‎شود.

این نمایشگاه با هدف حمایت از ورزش سوارکاری و بازی چوگان، و همچنین ارج نهادن به هنرهای تجسمی و هنرمندان آن برنامه‎ریزی شده است.

آبان ماه گذشته نیز نمایشگاهی از آثار این هنرمند با عنوان "۶۰ سال عشق نهانی" در گالری مینا برگزار شد.

علی‌اصغر قره‌باغی. ۲ مهر ماه سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه کانزاس آمریکا است. قره‌باغی در کنار رشته اصلی تحصیلی‌اش (مهندسی صنایع) به نقاشی و هنر هم پرداخت و این رشته را جدی‌تر گرفت و ادامه داد. قره‌باغی در دهه ۶۰ در آمریکا دوره‌های هنری را پشت سر گذاشته است. او پس از بازگشت به ایران با مطالعه کردن و نقاشی کردن به شکلی عملی به آزمودن نظریه‌ها و به کار بستن ادبیات نقاشی می‌پرداخت.

قره‌باغی علاوه بر آنکه منتقد است مترجم نیز هست و نمونه ترجمه‌اش کتاب گرانبهایی چون "زندگی هنرمندان" اثر "جورجو وازاری" است. کتابی که نام کامل آن "زندگی برجسته‌ترین نقاشان، پیکرسازان و معماران" است و از سده هفدهم میلادی به این سو بار‌ها در سراسر جهان به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است و همواره به عنوان یکی از مآخذ معتبر برای مطالعه هنر دوران رنسانس به آن استناد شده است.

"کته کلویتس"، "هنر نقد هنری"، "تبار‌شناسی پست مدرنیسم"، "زندگی هنرمندان"، "فدریکا گارسیا لورکا" (زندگی‌نامه) و "واژگان و اصطلاحات فرهنگی" از تالیف‌ها و ترجمه‌های این هنرمند محسوب می‌شود.

این نمایشگاه پنج‌شنبه ۲۵ دی ماه افتتاح شده و تا 2 بهمن ادامه دارد. علاقه‏مندان به بازدید از این نمایشگاه میتوانند به نشانی خیابان پاسداران، گلستان دوم (فلاح‌زاده) شماره ۱۲۰ نگارخانه مینا مراجعه کنند.

انتهای پیام/