سرویس تئاتر هنرآنلاین: شکرخدا گودرزی با اشاره به فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: زمان اجرای نمایش "راه مهر راز سپهر" بسیار اذیت شدم و تصمیم به کمی فاصله از فضای تئاتر گرفتم؛ در حال حاضر علاوه بر سریال "معمای شاه"، قرارداد حضور در سریال "شهرزاد" به کارگردانی حسن فتحی و فیلم سینمایی به کارگردانی حسین شهابی را بسته‌ام که به زودی تولید آن آغاز می‌شود.

او ادامه داد: نمی‌توان در فضایی که هیچ حمایتی نمی‌شود و حتی خبر کارهایت را منتشر نمی‌کنند فعالیت کرد.

گودرزی با اشاره به نگارش تازه‌ترین نمایشنامه‌های خود توضیح داد: دو نمایشنامه دارم که نگارش آنها به انتها رسیده است؛ یکی از آنها سهروردی است که نوبت اجرا در تالار وحدت دارد و به دلیل آزردگی که داشتم آن را فعلا کنار گذاشتم تا زمان مناسب‌اش برسد. دیگری نمایشنامه‌ای با نگاهی به شغاد شاهنامه است؛ بخشی که یکی از کوتاه‌ترین بخش‌های شاهنامه و گذراست؛ در واقع بیت الهام بخشی دارد که از آن بهره برده‌ام. شغاد پسر کنیز خنیاگری است که نوازنده بوده؛ به نظرم دستمایه خوبی برای پرداختن بود. برخلاف رستم پسر رودابه که از تبار پادشاهی است شغاد از مادری خنیاگر است و این مساله زمینه یک چالش دراماتیک بود. همچنین در حال نگارش نمایشنامه‌ای بر اساس متن "کرگدن" هستم که هنوز کامل نشده است.

این کارگردان تئاتر در رابطه با سرنوشت نمایش "سهروردی" اظهار کرد: شاید نتوان آن را قیاس کرد؛ اما با داستانی آن را بیان می‌کنم. زنده‌یاد شاهین سرکیسیان به اجرای نمایش "روزنه آبی" بسیار علاقمند بود اما امکان آن هیچ‌گاه به وجود نیامد؛ در زمان دفن این هنرمند فردی به ناگاه به یاد این موضوع می‌افتد؛ بنابراین نسخه‌ای از این نمایشنامه را با او دفن می‌کنند؛ فکر می‌کنم اجرای نمایشنامه سهروردی هم برای من چنین سرنوشتی پیدا کند.

او بیان کرد: این متن توسط انجمن حکمت و فلسفه کشور با حضور افرادی مانند آقایان مجتهدی، اوانی و حبیبی و با توصیه آقای دینانی در زادروز سهروردی رونمایی شد؛ اما بی‌مهری بسیاری نسبت به نمایش ایرانی و متون ایرانی وجود دارد؛ هیچ تلاشی به جد برای اینکه آن را اجرایی کنیم صورت نگرفته است.

او افزود: سهروردی در قله اندیشه و حکمت قرار دارد. وقتی پای صحبت مسئولین کشور می‌نشینیم به گونه‌ای است اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و هیچ حمایت اجرایی نمی‌شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان اجرای این کار هستند و دستور تولید آن را داده‌اند اما به دلیل مسائل بودجه‌ای حمایت مالی از آن صورت نمی‌گیرد. این نمایش پروژه ملی دیده شده و باید امکانات و فضایی لازم برای آن ایجاد شود.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر کسانی که این اثر را خوانده‌اند آن را بسیار خوب ارزیابی کرده‌اند؛ قول حمایت هایی از سوی مدیر مرکز هنرهای نمایشی به ما داده شد و حتی با تائید آقای علی مرادخانی و معرفی ما از سوی ایشان به بانک آینده مبلغ 50 میلیون از سوی این موسسه مالی در نظر گرفته شده است.