به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ؛ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قدمت حضورش در این وزارتخانه گفت: "از سال ۱۳۵۹ در وزارت ارشاد در حال انجام وظیفه‌ام لذا به ریز و با جزئیات در جریان تحولات روابط عمومی وزارتخانه هستم. آسیب‌ها و فرصت‌های پیش روی این بخش را همواره رصد کرده‌ام و از این رو خواهان نگاه منطق گرا، تازه، منطبق بر نیازهای روز، راهبردی و اجرایی در این عرصه هستم".

وی تاکید کرد: دوران برخورد منفعلانه در عرصه خبر گذشته است، روابط عمومی‌ها باید با حضور در متن جامعه و دریافت اطلاعات جامع، دقیق‌ترین اخبار را به شیوه های به روز بازتاب دهند؛ در این فرایند پاسخگویی به لحظه و نیز آرامش بخشی به جامعه هم باید سرلوحه کارها باشد.

وی روابط عمومی‌ها را با شاعران و آهنگسازان مقایسه کرد و گفت: "یک روابط عمومی کارآمد ساعت کار ندارد، حضور او در صحنه باید24 ساعته باشد و لابه لای رویدادها از یک لحظه ناب الهام گیرد و خبر و تحلیلی موردنیاز جامعه خلق کند".

مرادخانی اهمیت همگرایی و وحدت رویه در بخش‌های مختلف روابط عمومی‌های وزارت ارشاد را خاطرنشان کرد و گفت: " روابط عمومی‌ها با کارآمدی خود باید نیاز به حضورشان در هرم تصمیم سازی را به وجود آورند چنانکه اداره احساس کند در نبود روابط عمومی یک بازوی توانمند را از دست داده است".

مرادخانی، اعتماد امروز جامعه هنری به مدیریت تازه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یک فرصت خواند و گفت: " باید قدر این فرصت را دانست و با ارائه خدمات شایسته و خلق روندی روبه رشد این اعتماد را تعمیق بخشید؛ بدون شک در این راه خطیر نقش روابط عمومی‌ها در ارتباط با جامعه هنری بسیار حیاتی است.

در ادامه این نشست بابک دربیکی مدیرعامل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن بیان اهداف و افق‌های تازه پیش روی این اداره کل در دور نوین فعالیت‌هایش گفت:" به دستور وزیر محترم ارشاد شورای فرادستی روابط عمومی جهت تدوین راهبردهای کلی با حضور اساتیدی نظیر یونس شکرخواه، کاظمی دینان... آغاز به کارکرده است تا قدمی جدی در جهت توانمند سازی روابط عمومی‌های وزارت ارشاد برداشته شود.

وی جزیره ای بودن روابط عمومی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یکی از آسیب‌های جدی ارزیابی کرد و گفت:" با این نشست‌های تخصصی در پی شکل گیری یک وحدت رویه و نیز تصمیمات عملیاتی هستیم تا نقشی پررنگ در انجام وظایف خطیر وزارت ارشاد ایفا نماییم.

در این نشست مدیران کل و مسئولان روابط عمومی‌های حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، معاونت هنری و... حضور داشتند.

انتهای پیام/