در کشاکش بیماری سیاست / نگاهی به نمایش "دیالوگ در سرزمین عجایب" علیرضا کوشک جلالی
همایون علی آبادی: دیالوگ همان دیالکتیک است که در هیأت و رخت و ریخت هنر نمایش چهره میکند و خود را نشان میدهد
همایون علی آبادی: دیالوگ همان دیالکتیک است که در هیأت و رخت و ریخت هنر نمایش چهره میکند و خود را نشان میدهد
پیام دهکردی گفت: در فرآیند مطالعه نمایش "مرگ و پنگوئن" خیلی عجیب تحت تأثیر نمایشنامه "آخرین نوار کراپ" اثر ساموئل بکت بودم.
اناراسه ویدیآنیدهی سانهیر گفت: نمایشنامهنویسان آسیا به نمایشنامهای جهانی فکر میکنند که مخاطبش اروپاییها یا آمریکاییها باشند، اما فکر نمیکنیم اثری بنویسیم که مخاطبانش مردمان خودمان باشند.
فاطمه فلاح: نمایش "مسجد سلیمان" رسالتی که همواره مشخصه تئاتر اجتماعیست فراموش کرده است.
حسن پارسائی: پانتومیم "فقط استخوانها" با طراحی و اجرای توماس مونکتن از کشور فنلاند؛ بسیار ماهرانه، هنرمندانه و همزمان سرشار از حرکات نمایشی تاویلدار و زیبا است.
رضا آشفته: ولادیمیر استانیفسکی توانست وجوه دیگری از تئاتر را در ارتباط با محیط زیست و موسیقی بر هنرمندان ایرانی یادآور شود؛ نوعی تئاتر که وجودش برای همیشه و در تمام دنیا ضروری است.
فاطمه فلاح: "آنشرلی با موهای خیلی قرمز" در اقتباس نمایشی خودش را به روز رسانی نکرده است.
نمایش "یک تئاتر کوچک از انتهای دنیا" از کشور فرانسه روز ۲ بهمن علاوه بر اجرا در ساعت ۲۰:۳۰ در تالار حافظ، یک اجرای ویژه در ساعت ۱۸ نیز خواهد داشت.
علی اصغر سیدآبادی، در هشتمین روز از برگزاری جشنواره، از بخش بهعلاوه فجر جشنواره در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی دیدار کرد.
اولین نشست پژوهشی تاریخ شفاهی تئاتر ایران که اختصاص به بررسی تئاتر در دهه ۶۰ داشت با سخنرانی هوشنگ توکلی، علی منتظری و مجید جعفری در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر همراه بود.