سرویس مد و لباس هنرآنلاین: طی سال‌های اخیر، یکی از ظرفیت‌های آشنایی و دسترسی به جدیدترین آثار طراحان و تولیدکنندگان در حوزه حجاب و عفاف، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بوده است.

نمایشگاه عفاف و حجاب، این روزها با هدف آگاهی و فرهنگ‌سازی جهت تحولات حوزه طراحان و تولیدکنندگان محصولات حجاب در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دایر است.

این بخش که به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شده، در این دوره علاوه بر معرفی و فروش جدیدترین دستاوردهای طراحان و تولیدکنندگان محصولات حجاب، میزبان ۹ کارگاه و نشست تخصصی به شرح ذیل است:

نخستین نشست با عنوان "تحکیم بنیان خانواده با تاکید بر سبک زندگی اسلامی و ایرانی" یازدهم خرداد و با حضور دکتر معصومه حاتمی برگزار می‌شود.

نشست‌های دیگر با عنوان "فطرت و حجاب" با سخنرانی دکتر فرشته روح‌افزا در ۱۲ خرداد، "حجاب، حق یا وظیفه" با سخنرانی دکتر مریم حاج عبدالباقی و در نهایت نشست تخصصی "وضعیت شناسی سیاست گذاری عفاف و حجاب در ایران و جهان" با سخنرانی دکتر فریبا علاسوند در ۱۸ خرداد برگزار می‌شود.

همچنین ۵ کارگاه آموزشی نیز برای علاقه مندان در این رویداد معنوی پیش‌بینی شده است.

کارگاه "دوخت و طراحی محصولات حجاب" با حضورافاق امیریان در ۱۷ خرداد، آموزش پوشش‌های عفیف به استادی اکرم السادات بدری در ۱۹ خرداد، کارگاه سجاده چرمی با استادی مریم خرمدره در ۲۳ خرداد، کارگاه پته دوزی کرمان به استادی فاطمه سیدی در ۲۴ خرداد و در نهایت کارگاه آموزش استفاده مناسب از پوشش‌های عفیف عنوان‌های این کارگاه‌ها هستند.

این بخش از نمایشگاه قرآن از دو قسمت تبلیغی، ترویجی و محتوایی و بخش عرضه و فروش محصولات تشکیل شده است.

اجرای دو طرح ملی در بخش محتوایی

اجرای طرح فردوس با مشارکت بخش خصوصی و تشکیل خوشه‌های تولیدی توسط سه برند عفاف و حجاب با عناوین نگار، تیام و حجاب گستر انجام شده است.

افرادی که در این طرح وارد می‌شوند هم می‌توانند بعد از تحویل چادر مستعمل چادر دوخته آماده شده مدل دانشجویی را تحویل بگیرند و هم می‌توانند یک قواره چادر مشکی با قیمت 49 هزار تومان دریافت کنند.

این طرح در جهت تعویض چادر نماز اجرا می‌شود به این صورت که جهت ارتقای کیفیت چادرهای نماز مساجد و حسینیه‌ها، چادرهای نماز به همراه یک مقنعه به مبلغ 12 هزار و 500 تومان تهیه شده و در صورت ارائه معرفی نامه از مساجد و حسینیه‌ها این چادرها با چادرهای مستعمل تعویض می‌شود.

بخش عفاف و حجاب در رواق غربی شبستان مصلی امام خمینی و در فضایی بالغ بر 30000 متر  واقع شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعارقرآن، اخلاق و زندگی از هشتم تا بیست و ششم خردادماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار میشود.