سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب که شامل 24 شعر از ماندلشتام است، توسط انتشارات مانیاهنر منتشر و در کتابفروشی‌های سراسر کشور توزیع شده است.

فرید قدمی در مقدمه کتاب، که به زندگی و شعر ماندلشتام اختصاص دارد، نوشته است: "اوسیپ ماندلشتام، شاعر روس، در سوم ژانویه‌ی 1891 در ورشو به دنیا آمد. در دانشگاه‌های سن‌پترزبورگ روسیه، سوربون فرانسه و هایدلبرگ آلمان ادبیات و فلسفه خواند و نخستین شعرهایش در نوزده سالگی در مجله‌ی آپولون منتشر شد و نخستین کتابش، "سنگ"، در 1913. ماندلشتام در مارس 1911 با آنا آخماتوا، دیگر شاعر بزرگ هم‌عصرش، آشنا شد. آن‌ها هر دو به شاخص‌ترین چهره‌های آکمه‌ایسم روسی بدل می‌شوند؛ جنبشی پیشرو در شعر روسیه که عینیت و صراحت را شعار خود قرار داد و طرحی نو در شعر مدرن روسیه افکند. "آکمه" در یونانی به معنای "اوج" است. گل سرخی که برای سمبولیست‌ها نمادی از هر چیز می‌توانست باشد جز گل سرخ، نزد آکمه‌ایست‌ها فقط گل سرخ بود. کلامی که نزد سمبولیست‌ها به انتزاع محض بدل شده بود، نزد آکمه‌ایست‌ها عینیت خود را بازیافت و جانی دوباره گرفت."

در پیشگفتار مترجم همچنین می‌خوانیم: "انقلاب سوسیالیستی در فوریه‌ی 1917 پیروز می‌شود. اما کابوس تزار هنوز از خاطر روسیه زدوده نشده، که بولشویک‌ها به رهبری لنین، در اُکتبر همان سال ماشین آدم‌کشی‌شان را روشن می‌کنند. بسیاری از منشویک‌ها، آنارشیست‌ها و روشنفکران منتقد بولشویسم اعدام، زندانی و یا تبعید می‌شوند. فیلم زیبای رهایی، با سکانسی با هنرنمایی عوام‌فریبانه‌ی لنین، تمام می‌شود! و "خورشید سیاه"، آنگونه که یک سال پیش ماندلشتام در شعری نوشته بود،  بر آسمان روسیه می‌درخشد."

این کتاب در 64 صفحه و با قیمت 8500 تومان منتشر شده است.