به گزارش هنرآنلاین به نقل از کردپرس، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تسلیت فرارسیدن بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) و یوم الله 15 خرداد 42؛ اظهار کرد: همزمان با سالروز رحلت جان گداز معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد چهارمین همایش سراسری "تئاتر مردمی خرداد" همزمان با تهران و یازده استان کشور در سنندج برگزار می‌شود.

امین مرادی اضافه کرد: همایش تئاتر مردمی خرداد، بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) به منظور به تصویر در آوردن زندگی و سیره حضرت امام خمینی (ره) و سایر شخصیت‌های برجسته‌ تاریخ انقلاب اسلامی، نقش مبارزات حضرت امام خمینی (ره) در افشاء و سقوط رژیم شاهنشاهی، نقش قیام 15 خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش حماسه‌ عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مرجعیت و روحانیت در قیام 15 خرداد، نقش زنان در قیام 15 خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی، نقش و تأثیر شهدای تاریخ انقلاب در به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی به صورت همزمان از 13 تا 16 خرداد ماه به مدت سه روز در تهران و استان‌های کردستان، لرستان، مازندران، خوزستان، گیلان، اصفهان، کهکیلویه و بویر احمد، همدان، ایلام، کرمانشاه و هرمزگان برگزار می‌شود. این همایش به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و همکاری ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) برگزار می‌شود.

مرادی گفت: در این دوره از همایش هیات انتخاب پس از بررسی و ارزشیابی آثار شرکت کنندگان، 20 اثر را واجد شرایط حضور در این رویداد معرفی کرد که نمایش "تسخیر" به نویسندگی و کارگردانی سید فریدون احمدی از هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به بخش نهایی همایش که به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود راه پیدا کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اضافه کرد: براساس موافقت دبیرخانه این همایش این نمایش طی دو روز پنجشنبه و جمعه 11 و 12 خرداد ماه ساعت 19 به ترتیب در محل پارک کودک و پارک ملت سنندج به اجرای عمومی گذاشته می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این نمایش میدانی "هیرش نقشبندی، کردوان بوستان، کاوان بوستان، احمد صفری، صلاح یوسفی، سعدون کریمی، سبحان حبیبی و آرمان شیخ احمدی سید فریدون احمدی کارگردان این نمایش را همراهی می‌کنند.

مرادی با دعوت از علاقه مندان هنرهای نمایشی جهت دیدن این نمایش میدانی گفت: مراسم اختتامیه‌ جشنواره سراسری "تئاتر مردمی خرداد"، 17 خردادماه سال جاری با تقدیر از گروه‌های شرکت کننده در تهران برگزار می‌شود.