سرویس تئاتر هنرآنلاین: ابوالفضل حاجی علی‌خانی نویسنده و کارگردان نمایش "بزرگراه" درباره ایده این اثر نمایشی، در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین عنوان کرد: ایده این نمایش به سادگی شکل گرفت. مسیری را در یک بزرگراه طی می‌کردم که طرح آن به ذهنم رسید و سپس تبدیل به نمایش شد. ابتدا نمایش "بزرگراه" را به بنیاد فرهنگی روایت ارائه کردم و پس از دو سال این امکان فراهم شد که آن را ابتدا در تماشاخانه سرو و بعد از آن در پردیس تئاتر تهران به روی صحنه ببرم.

کارگردان نمایش "خسوف" در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: در روند آماده‌سازی این نمایش برای اجرا در صحنه، گروه سختی‌های زیادی را متحمل شد. شقایق فتحی که در عوامل نمایش مشاور کارگردان و بازیگر قید شده، در حقیقت دراماتورژی، بازنویسی و طراحی صحنه این اثر را انجام داده است. او که از گذشته دچار دیسک کمر بود، در اجراهای تماشاخانه سرو بیماری‌اش شدت گرفت و ناچار به بستری در بیمارستان و جراحی شد.

حاجی علی‌خانی در خصوص شیوه اجرایی نمایش "بزرگراه" خاطرنشان کرد: این اثر ساختاری کاملاً رئالیستی و واقع‌گرایانه دارد. خانه، اتاق، حوض، گلدان‌ها و ... در صحنه‌پردازی به چشم می‌خورد.

این نمایشنامه‌نویس ‌خلاصه‌ای از داستان اثر را این‌گونه شرح داد و گفت: حسام‌الدین برای از دست ندادن خانه اجدادی‌اش که تنها خانه‌ای است که بر سر راه بزرگراه جدید شهرداری است، به مقابله با مأمورین می‌پردازد، اما در این حین وقایع تاریخی عجیبی رو می‌‌شود که داستان را عوض می‌کند ...

او درباره میزان اقبال مخاطبان از این اثر نمایشی، یادآور شد: زمانی که "بزرگراه" در تماشاخانه سرو به روی صحنه بود، استقبال بیشتری از آن شد، اما در پردیس تئاتر تهران استقبال مخاطبان کمتر شده است. کارکنان این مجموعه از گروه‌ها انتظار دارند تا تماشاگر به سالن‌ بیاورند. در صورتی که این مجموعه متعلق به شهرداری است و از آنجا که این سازمان دارای قدرت و نبوغ در تبلیغات شهری است، در صورتی که بخواهد این امکان را دارد تا این مجموعه تازه تأسیس را به مخاطبان معرفی کند، همان‌طور که به خوبی برج میلاد را شناساند. در این شرایط گروه‌های نمایشی می‌توانند با همکاری شهرداری، از این مسیر هموار بهره ببرند.

نمایش "بزرگراه" با بازی حسین پرستار، ناصر پژنگ، محمدرضا چاپاریان، جمال فوادیان، مجید علم بیگی، مریم عسگری، ابوالفضل حاجی علی‌خانی، شقایق فتحی، کتایون سبحانی و حامد ناوشکی از 20 اردیبهشت ماه ساعت 19 در سالن استاد محمدعلی کشاورز پردیس تئاتر تهران به روی صحنه است. اجرای این نمایش تا 25 خردادماه ادامه خواهد داشت.