سرویس سینمایی هنرآنلاین: اتابک نادری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که با حضور در آثار طنز تلویزیونی به مخاطبان معرفی شد، پس از سال‌ها دوری از فضای کار کمدی در تلویزیون این روزها مشغول بازی در نقش دکتر آذین در سریال "لژیونر " به کارگردانی مسعود آب پرور است.

او در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضورش در این سریال گفت: از سال گذشته درگیر سریال "لژیونر" شدم و در اثر دیگری حضور نیافتم. سال گذشته بیشتر فعالیت تئاتری داشتم و خیلی فرصت و شرایط آن پیش نیامد که کار تصویری انجام دهم. سریال "لژیونر " هم در حاشیه یک نگاه ورزشی، کمدی، عشقی پیش می‌رود و داستان عشق دو جوان و مشکلات خانواده‌هاست و من در حلقه دوم کاراکترهای داستان قرار می‌گیرم که هم استاد فرهاد، شخصیت اصلی قصه هستم و هم شوهرخاله او و در قصه به‌نوعی می‌خواهم کمک‌حال اوباشم تا راه درست را انتخاب کند.

نادری درباره دلایل دوری‌اش از سریال‌های طنز تلویزیون در سال‌های اخیر بیان کرد: سال 73 با دو کار، بازی در تلویزیون را شروع کردم. یکی "طنز 39" بود که داریوش کاردان و مهرداد خسروی کارگردان بودند و دیگری سریال "در پناه تو". بعد از آن طنزهای آیتمی تبدیل به کلیشه و قالب شدند بنابراین ترجیح دادم دیگر کار طنز بازی نکنم، به‌جز سریال "ویروس 2000 "کار فریال بهزاد که کار خوبی بود و بعد از آن دیگر سریال کمدی کار نکردم و بیشتر اجتماعی، تاریخی، دفاع مقدس کارکردم.

وی ادامه داد: سال گذشته در تئاتر "دپوتات" که به صحنه بردم و توانست پرمخاطب‌ترین نمایش فصل بهار شود، مسعود آب پرور مهمان ما بود و کارم را دید و ازآنجایی‌که در سریال "هوش سیاه 2" همکاری کوتاهی با او داشتم، گفت این نمک و شیرینی بازی کمدی تو در ذهنم مانده است. او گفت می‌خواهم نقش دکتر آذین را بازی کنی که به شکلی بانمک دیده شود و در مقاطعی که حضور دارد پررنگ و تأثیرگذار باشد، ضمن اینکه از کمدی و شیرینی سریال هم کم نکند. چون تنها طرح فیلمنامه را دیده بودم زمانی که گفتند پیمان عباسی نویسنده فیلمنامه است از آنجایی که او را می‌شناختم و به قلمش ایمان داشتم، مطمئن شدم کار خوبی می‌شود و استارت آثار من در سال 96 با این کار کمدی رقم خورد. به توانایی آب پرور و قدرت قلم پیمان عباسی ایمان داشتم که پس از سال‌ها پذیرفتم در یک اثر طنز حضور داشته باشم و امیدوارم که خروجی خوبی هم داشته باشد.

سریال لژیونر

بازیگر "شوق پرواز " در پاسخ به این سؤال که چطور حاضر به پذیرش این ریسک پس از سال‌ها شده است، اظهار کرد: کار بازیگری کلا ریسک است؛ معمولاً فیلمنامه، شرایط تولید، عوامل پشت و جلوی دوربین و همه‌چیز دست‌به‌دست هم می‌دهند تا یک کار مثبت یا منفی شود و حتی زمان پخش نیز بسیار در دیده شدن اثر، تأثیرگذار است. زمانی کارهایی بود که ما تلاش خودمان را کردیم و فکر می‌کردیم کار شاخصی خواهد شد، ولی دیده نشد، آن‌هم به دلیل زمان پخش نامناسب بوده است. به‌طور مثال سریال "یک روز قبل" که یک کار پلیسی بسیار جذاب بود و روی آن حساب ویژه‌ای کرده بودیم به دلیل عدم زمان پخش مناسب نتوانست جامعیت پیدا کند و دیده نشد. درواقع ما با توجه به فاکتورهایی که داریم تنها می‌توانیم 50 درصد موضوع را ارزیابی کنیم، اما 50 درصد باقی دست ما نیست. سناریو خوب و گروه حرفه‌ای و قصه مناسب باعث انتخاب ماست، ولی باقی دست من بازیگر نیست.

نادری در ادامه درباره شخصیت دکتر آذین و ما به ازای بیرونی آن گفت: به‌صورت مشخص ما به ازای بیرونی نداشتم. بیشتر از افرادی که در اطرافم بودند و یا در ذهن داشتم که شبیه این کاراکتر بودند، استفاده کردم و با مشاوره‌هایی که با آب پرور داشتم نقش را از فیلتر خودم عبور دادم و به کاراکتر آذین تبدیل کردم.

وی همچنین درباره مهم‌ترین ویژگی شخصیتی که در این سریال ایفا می‌کند عنوان کرد: مخاطبان نسبت به بازی‌هایی که در سریال‌های مختلف داشتم، یک کار کمدی می‌بینند. دکتر آذین این سریال برخلاف آنچه در طی سال‌های اخیر باب شده آدم احمقی نیست و اتفاقاً بسیار جدی است و ذلیل بودنش در مقابل برخی مسائل، لحظات کمیکی را ایجاد می‌کند که باعث خنده مخاطب می‌شود.

بازیگر "عمارت فرنگی " در ادامه درباره حضور در تئاتر و سایر فعالیت‌هایش نیز اظهار کرد: در شش‌ماهه اول سال مشکل سالن را داشتم و امیدوارم در شش‌ماهه دوم بتوانم یکی از سالن‌ها را قطعی کنم تا نمایشی را که در نظر دارم بر اساس متنی از سیاوش پاکزاد به روی صحنه ببرم. صحبت از بازی در یک کار سینمایی نیز شده است و چون هنوز پروانه ساخت نگرفته فعلاً درباره آن صحبتی نمی‌کنم.

نادری در خاتمه به رونق گرفتن مجدد تلویزیون اشاره کرد و گفت: مدتی همه همکاران من دچار یک‌کم کاری عمومی شدند. در این‌ یکی دو سال گذشته حجم تولیدات تلویزیونی پایین آمد و تنها یک عده خاص تکرار شدند. خوشبختانه از سال گذشته و با توجه به تغییر و تحولات مدیریتی که در سازمان رخ داد، اتفاقات میمون و مبارکی افتاده و سفارش‌ها بیشتر شده و امیدوارم فضای کار برای دوستانم فراهم شود و بتوانند از آن بیکاری اجباری رهایی یابند.