به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه انس با قرآن است و لازم است فضای معنوی در این ماه در شهر باشد، گفت:  ماه رمضان در تمام کشورهای مسلمان دنیا ماه شادی است و ما به دنبال این هستیم که فضایی با عنوان شب‌های رمضان را ایجاد کنیم تا در هنرمندان در فضای هنرستان هنرهای زیبا آثار خود را ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل طی دو سال اخیر، اظهار کرد: یکی از بزرگترین اتفاقات عمرانی در سال گذشته بحث بازسازی ساختمان اداره کل همچنین فضای هنرستان هنرهای زیبا و نوسازی، تعمیر و تجهیز برخی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها بود.

وی با اشاره به رتبه برتر استان اصفهان در طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب، افزود: رونق مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان و واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی نیز از دیگر فعالیت‌های اداره کل در سال گذشته است، البته همین که فضای فعالیت هنرمندان بازتر شده و ضمن رعایت مصالح تلاش کردیم هنرمندان در کنار بقیه به راحتی فعالیت کنند یکی از دستاوردهای مهم اداره کل در دو سال گذشته است.

حجت الاسلام ارزانی گفت: به نظرم ایجاد فضای آرامش در فضای فرهنگی هنری شهر و استان همراه  با ارتقای شاخص‌های حوزه فرهنگ و هنر یکی از بهترین دستاوردهای این ایام بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به رتبه نخست قرآنی استان اصفهان در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین استان در سطح کشور بودیم و ساخت و ساز سینما در دو سال گذشته رشد خوبی داشته است و در تلاش هستیم تا تمام سالن‌های سینمایی شهرستان‌ها را به بخش خصوصی واگذار ‌کنیم؛ فضای جدیدی را نیز در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان به زودی کلنگ زنی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان است و جای دیگر هم برگزار نخواهد شد، گفت: برای ٥ سال قطعی شده که جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شود.