سرویس استانهای هنرآنلاین: در ابتدای این مراسم دبیر اجرایی جشنواره عکس شیراز امروز در ابتدای این برنامه با اعلام اینکه ۷۳۱۳ اثر به دبیرخانه ارسال شد، گفت: با توجه به انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام جشنواره عکس شیراز امروز شکل بین المللی یافت.

فرهنگ و ارشاد فارس ثبت معنوی جشنواره بین المللی عکس شیراز امروز را تسهیل کرد

هاشم مظاهری زاده با تمجید از حمایتهای فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مسیر تثبیت این رویداد فرهنگی و هنری، عنوان کرد: ارشاد اسلامی استان در ۲سال گذشته ثبت معنوی جشنواره بین المللی عکس شیراز امروز را تسهیل کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۲ اسفندماه گذشته فراخوان جشنواره نهایی و اعلام همگانی شد، افزود: دبیرخانه جشنواره شیراز امروز در ۳ بخش اقدام به دریافت ‌ آثار ارسال کرد که در بخش گردشگری و زیارت ۲۷۶۰ اثر از ۳۵۹ عکاس داخلی و ۷۰ عکاس خارجی دریافت شد.

مظاهری زاده از ارسال ۸۵۰ رزومه در بخش شهرنگار جشنواره خبر داد و عنوان کرد: در نهایت ۶۰ عکاس  در این بخش در فاصله روزهای ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری اقدام به عکاسی کردند. که حاصل آن ۲۶۰۰ اثر از ۲۰۶ عکاس بود.

دبیر اجرایی جشنواره "عکس شیراز امروز" از استقبال شهروندان در بخش "مهربانی اینجاست" این جشنواره خبر داد و افزود: ۱۹۵۳ عکس در این بخش حضور یافت.

وی در پایان با ابراز امیدواری به اینکه مراحل برگزاری پنجمین دوره جشنواره عکس شیراز امروز به زودی از سرگرفته شود، عنوان کرد: هفته آینده در قالب نمایشگاه چهارم، ۶۰ عکس برگزیده به نمایش در می آید.

شیراز میزبان کمپ دائمی جوانان جهان اسلام

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم با توجه به انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی از اختصاص کمپی دائمی به جوانان کشورهای اسلامی تا پایان سال جاری در این شهر خبر داد که مجوز ساخت آن از سوی دبیرخانه سازمان کنفرانس اسلامی صادر شده است.

حیدر کامیاب افزود: در طول گذشت یک سال پایتختی جوانان جهان اسلام توسط شیراز برنامه هایی پیش بینی شده که اغلب فرهنگی و هنری و کم شماری از آن به ورزش اختصاص دارند.

وی اکنون شیراز را یکی از شهرهای ثبت شده در سازمان کنفرانس اسلامی دانست که به زودی به واسطه آثار جشنواره بین المللی "عکس شیراز امروز" در دیگر کشورهای عضو این نهاد جهان اسلام معرفی خوهد شد.

در ادامه این آیین، پیام سفیر ارشاد اسکندروف نماینده سازمان جوانان جهان اسلام کنفرانس اسلامی خوانده و امیر سبوکی دبیر علمی چهارمین جشنواره بین المللی عکس "شیراز امروز" بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.

تقدیر از استاد منصور صانع نگارنده تاریخ کهن شیراز 

همچنین در آیین معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره بین المللی عکس "شیراز امروز" از منصور صانع تاریخ نگار و پیشکسوت عکاسی شیراز که صاحب آثار نوشتاری بسیاری در زمینه تاریخ عکاسی شیراز است تقدیر شد.

همچنین از هیئت داوران این جشنواره متشکل از فاطمه کهن سال، شهربانو ثابت، زهره صحت، سجاد آورند، اسعد نقشبندی و اسماعیل عباسی به همراه دکتر محمد ستاری پژوهشگر و تاریخ نگار عکاسی تجلیل به عمل آمد.

بخش موبایلی چهارمین جشنواره بین المللی ١٧ برگزیده داشت و در بخش گردشگری و زیارت به ترتیب رضا رادگوی پور، سیدمحسن پیروی نژاد و امین رحمانی اول تا سوم شدند. این درحالی است که در بخش "شهرنگار" جشنواره یادشده جایزه نخست به سید علی میرعمادی از اصفهان اختصاص یافت و رسا قوام شهیدی مقام دوم را کسب کرد.

چهارمین جشنواره بین المللی عکس "شیراز امروز" با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس توسط شهرداری شیراز برگزار شد.

برگزیدگان جشنواره بین المللی عکس "شیراز امروز":

مهربانی اینجاست(بخش موبایلی)

افشین حیدری

امین رحمانی

علیرضا فرصت کار

علیرضا عیسوی

مجید شعاعی فلاح

سمانه شیرازی

حمید سالاری

جلال شمس آذران

اسحاق آقایی

مژگان جعفری

کیانوش سعادتی

امیر صادقیان

صادق ضباح

امیر نجفلو

حمیدرضا بازرگانی

جابر غلامی

خشایار فاضل کاشانی

شایستگان تقدیر بخش گردشگری و زیارت:

علی صالحی نیرومند، عادل عزیزی، علی صفاپور، امیرحسین کمالی و اسکندر سنجوک(ترکیه)

برندگان جوایز بخش گردشگری و زیارت:

امین رحمانی(نفر اول)، سیدمحسن پیروی نژاد(نفر دوم) و رضا رادگوی پور(نفر سوم)

شایستگان تقدیر بخش شهرنگار:

حسین خسروی

علی اسدالهی

مجید بازایی

امیر نجفلو

عرفان سامان فر

برندگان جوایز بخش شهرنگار:

سید علی میرعمادی(مقام اول)

امین برنجکار(مقام دوم)

رسا قوام شهیدی(مقام سوم)