به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با هدف حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ، ارتقای سطح دانش شهروندی ، بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی ، مشارکت در  ساختن شهر سالم و پاک در مردادماه 1396 برگزار می شود.

موضوعات مد نظر جشنواره هشتم "شهروند ، فرهنگ ایثار و شهادت" ، "شهروند، اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال" ، "شهروند، فرهنگ  دینی و اسلامی"، "شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی"، "شهروند ،  آسیب های اجتماعی"، "شهروند ، ترویج کتاب و کتابخوانی"، "شهروند ، محیط زیست ( چالشها ؛ مخاطرات ؛ راهکارها )"، "شهروند، امکانات و آسیب های فضای مجازی"، "شهروند ، مشارکت مسئولانه درصرفه جویی منابع انرژی ؛ حفظ فضای سبز ، اموال  عمومی ؛ مدیریت زباله و پسماند ، ترافیک و..."، "شهروند،فرهنگ پهلوانی و رادمردی"، "شهروند نوجوان، نشاط،باور و مسئولیت پذیری" معرفی شده اند.

جشنواره برای نخستین بار پذیرای طرح و ایده اجرایی مبسوط نمایش های خیابانی خواهدبود و هر متقاضی فقط میتواند 3 طرح و ایده اجرایی را به دبیر خانه ارسال  کند. آثار ارائه شده در بخش مسابقه نباید در هیچ جشنواره ای شرکت کرده باشند.

در بخش ویژه نمایشهای کودک و نوجوان توجه به تولید و عرضه آثار متناسب و ارزشمند نمایشی به ویژه با مضامین شهروندی و آموزشی  برای این مخاطبان مورد توجه خواهد بود و متقاضیان این بخش لازم است چهار نسخه لوح فشرده فایل تصویری نمایش خود را به همراه فرم تقاضای شرکت در جشنواره تا پایان خردادماه1396 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

آثار پذیرفته شده در این بخش براساس برنامه ریزی ستاد جشنواره علاوه بر مکان های اجرای آثار جشنواره،در اماکن آموزشی کودکان ونوجوانان نیز اجرا خواهند شد.

هنرمندان و گروه های تئاتر خیابانی برای شرکت در بخش اصلی جشنواره تا 18 خرداد فرصت دارند نسبت به ارسال طرح و ایده اجرایی خود اقدام کنند.

مهلت ارسال مدارک برای شرکت در بخش ویژه نیز 30 خرداد اعلام شده است.

علاقه مندان می توانند با مطالعه متن فراخوان و ارسال مدارک مورد نیاز هر بخش به دبیرخانه جشنواره در نشانی لاهیجان : خیابان امام خمینی(ره)- روبروی بیمارستان 22 آبان – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان – انجمن هنرهای نمایشی و شماره تلفن :42332103-42333535-42343012 ( کد شهرستان 013) نسبت به ثبت نام اقدام  کنند.

هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان دهه سوم مرداد 1396 توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می شود.

برای دیدن فایل فراخوان گزینه زیر را کلیک کنید.

 

دانلود فایل