سرویس موسیقی هنرآنلاین: فصل جدید ارکسترهای این گروه به زودی با برگزاری کنسرت‌هایی در تالار وحدت برگزاری می‌شود که ارکستر سفمونیک بل کانتو در این کنسرت‌ها اپراهای ایتالیایی را به روی صحنه می‌برد. اما در آستانه کنسرت‌های جدید این گروه، جذب خواننده‌ برای ارکستر در اولویت کارهای ارکستر سمفونیک قرار گرفته است.

بنابراین خوانندگانی که مشتاق همکاری با این گروه هستند و توانایی‌های لازم برای اجرا همراه با این گروه را در خود می‌بینند، می‌توانند در آزمون پذیرش سلفژ و مصاحبه آن شرکت کنند.

داوطلبان خوانندگی در ارکستر سمفونیک بل کانتو از هم‌اکنون تا روز جمعه 29 اردیبهشت مهلت دارند که جهت تعیین وقت قبلی برای حضور در آزمون سلفژ و همچنین مصاحبه حضوری با شماره روابط عمومی ارکستر بل کانتو (09302904063) تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

آزمون ورودی ارکستر بل کانتو در دو بخش آموزش سلفژ و مصاحبه حضوری تقسیم می‌شود که هر دو نیازمند انجام هماهنگی‌های لازم است. آزمون سلفژ به صورت انفرادی برگزار می‌شود. در این آزمون هر شرکت‌کننده می‌بایست سلامت شنوایی، توری موسیقی، ریتم و پارلاتی را آزمون دهد. در مصاحبه حضوری نیز سوالاتی پرسیده می‌شود که اطلاعات تخصصی می‌تواند به پذیرفته شدن شرکت‌کنندگان کمک کند.

همچنین سوابقی چون حضور در کلاس‌های آواز و سابقه فعالیت در کُر نیز می‌تواند جزو معیارهای گروه بل کانتو برای پذیرش خواننده باشد.

شرکت‌کننده‌های پذیرفته شده پس از پذیرش در آزمون ورودی این گروه می‌توانند در کلاس‌های سلفژ گروهی نیما‌ پناهی‌ها شرکت کنند و مهارت‌های لازم برای خوانندگی در این گروه را به دست بیاورند.

ارکستر سفمونیک و گروه کر بل کانتو حدوداً 50 عضو دارد که هر ساله به اجرای موسیقی در تالار وحدت می‌پردازد و خوانندگان جدیدی را وارد گروه خود می‌کند. این گروه بزودی در چند اجرا در تالار وحدت از علاقه‌مندان به موسیقی پذیرایی خواهد کرد.