سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صدرا شریعتمداری، حدود 10 سالی می‌شود که به صورت خاص در زمینه مارکتینگ صنعت پوشاک فعالیت می‌کند و بسیار کم پیش آمده که به بخش دیگری ورود کند.

شروع کار او با بسیاری از برند‌های اروپایی بوده و بر اساس آموزش و تحصیلی که در این زمینه داشته است، توانسته اسلوبی را از ساختار جهانی در عرصه مد و لباس آموزش ببیند.

شریعتمداری یک سبک خاص را برای خود انتخاب کرده که این سبک این روزها به کرات نامش در مقوله مد و لباس زمزمه می‌شود.

این سبک همان مسئولیت‌پذیری اجتماعی (Corporate Social Responsibility) است که شاید چهار سال پیش کسی سراغ آن نمی‌رفت.

او تاکنون بالای 20 کمپین مسئولیت اجتماعی را در حوزه‌های مختلفی از جمله تئاتر، سینما، موسیقی، باستان‌شناسی و هنر مفهومی انجام داده‌ و به تازگی قصد برگزاری سمیناری با عنوان "مدیریت بحران در مد" را دارد.

این سمینار، بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه درسینما پردیس قلهک برگزار می‌شود.

شریعتمداری در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من در سفرهای اروپایی خود، تجربه حضور در سمینارهایی با عنوان مدیریت بحران در مد را داشته‌ام و از آنجا که این نشست‌ها به شکل تخصصی و بنیادی در مقوله مد و لباس ورود پیدا می‌کنند، برپایی آن برای هر کشوری که قصد دارد در این حوزه پیشرو باشد ضروری به نظر می‌رسد.

او تصریح کرد: البته باید تعریف درستی از مقوله بحران داشت چرا که این امر هم به مثابه فرصت و هم تهدید قلمداد می‌شود و ابعاد و درجه بندی های متعددی دارد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه نگاه پدیدارشناسانه به موضوع بحران با توجه به گوناگونی انواع آن به ویژه در وجوه اقتصادی لازم و ضروری به نظر می‌رسد، اظهار داشت: مطالعه تاریخچه، انواع و تشریح نمونه های بحران در عرصه مد با هدف بومی سازی مدهای مطرح اهمیت فراوانی دارد و در این راستا لازم است زندگی برندهای مطرح جهانی از زمان پیدایش تا به اکنون به خوبی بررسی شود.

برگزار کننده نخستین سمینار مدیریت بحران در مد بیان کرد: اگر تئوری بومی سازی را به شکل تخصصی پیگیری نکنیم نمی توان به خروجی مطلوب در عرصه مد و لباس ایرانی دست یابیم و از آنجه که طیف گسترده ای از فعالان حوزه مد و لباس با انواع بحران ها در کشور مواجه هستند، باید برای جلوگیری از تکرار اشتباهات و حرکت به سوی پیشرفت در این عرصه به برخی برنامه های کشورهای صاحب عنوان در حوزه فشن اتکا کرده و مشابه آنها را در کشورمان اجرا کنیم.

او در خاتمه گفت: همچنین لازم است به شکل موردی به بررسی راه های طی شده توسط برندهای مطرح ایرانی بپردازیم و برای معرفی هرچه بهتر آنها به بازار جهانی در پی راه چاره باشیم.