سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "خط‌خطی و خنده‌اش" داستانی است کودکانه با نویسندگی و تصویرگری کترین رینر و ترجمه‌ مینا پورشعبانی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

خط‌خطی یک ببر غمگین است که خنده‌اش را گم کرده است. او یک روز تصمیم می‌گیرد تا به دنبال خنده‌اش بگردد: "خط ‌خطی توی عمیق‌ترین اقیانوس‌ها شنا کرد و با ماهی‌های درخشان کوچولو، شلپ و شلوپ، آب بازی کرد. بعد رفت در پهناورترین بیابان‌ها قدم زد. جست و خیز کرد و زیر آفتاب با سایه‌ی خودش شکل‌هایی ساخت. خط‌خطی روی شن‌های ریز و نرم پیش رفت و پیش رفت."

این کتاب که پیش از این برنده‌ی جایزه‌ی بهترین تصویرگری سالانه‌ی بوک تراست در سال ۲۰۰۶ شده است هم‌اینک در قطع خشتی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و قیمت آن ۵هزار تومان است.

مخاطبان این کتاب گروه سنی "ب" (۷ تا ۹ سال) هستند که در انتهای کتاب می‌توانند با  نکاتی در مورد ببرها هم آشنا شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌ "کودک و نوجوان"، سالن B۴، غرفه‌ ۴۴ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تهیه کنند.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کرده است و تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت در "شهر آفتاب" واقع در آزادراه خلیج فارس (اتوبان تهران- قم) روبه‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ ادامه دارد.