به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ کارگاه آموزشی مروجان کتاب جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوانان روز پنجشنبه ١٤ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه با حضور مدیرکل، حراست، معاون فرهنگی، رئیس اداره فرهنگی و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و کارشناسان این کارگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری در این مراسم، جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان را یکی از اولویت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتابحوانی در جامعه عنوان کرد. 

وی افزود : راه اصلی برای توسعه کتابخوانی ترویج کتاب در سطوح ابتدایی و راهنمایی و به‌ویژه در سنین نوجوانی و جوانی است و باید با برنامه ریزی لازم زمینه لازم برای ترویج کتاب فرهم کرد. 

  مظفر تیموری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کرمانشاه نیز در این زمینه با اشاره به اهمیت نوع و شیوه های تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی، این شیوه ها را عامل علاقه و گرایش کودکان به کتاب دانست؛ آن هم در شرایطی که ابزار های الکترونیک و رسانه های مجازی ذهن فرزندان این مرز و بوم را تسخیر کرده اند .

کارگاه پس از افتتاح با حضور نویسندگان و علاقه مندان به کتاب خصوصا در حوزه کودک و نوجوان شروع به کار کرد. 

گفتنی است؛ کارگاه مذکور در دو نوبت صبح و بعداز ظهر با حضور کارشناسان وزارتخانه صفرزاده و مینا حدادیان بسیار رضایت بخش برگزار شد و اعضای حاضر در این کارگاه با چگونگی انجام شیوه نامه جام باشگاه های کتابخوانی آشنا شدند.