سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه آلترناتیو راک ریدیوهد در بیستمین سالگرد آلبوم معروف‌شان -اوکی کامپیوتر- آلبوم جدیدشان را منتشر کردند. به گزارش گاردین؛ این آلبوم با عنوان oknotok یا "اوکی بی اوکی" شامل 8 قطعه است.

آلبوم "اوکی کامپیوتر" در سال 1997 منتشر شده بود. آهنگ‌های این آلبوم نسبت به آلبوم قبلی آن‌ها The Bends (خموش‌ها) ملودیک‌تر شده بودند و گروه دست به تجربه‌های جدیدی در ساختار موسیقی خود زده بود. تاثیر سبک‌های امبینت، آوان گارد، الکترونیک و ترکیب آنها بیشتر به چشم می‌آمد و آلبوم تلفیقی از آلترنیتیو راک و دیگر سبک‌های موسیقی بود. ترانه‌ها ملموس‌تر از قبل شده بودند. "اوکی کامپیوتر" همچنین با نقدهای بسیار مثبت منتقدان نیز مواجه شد. یورک دراین‌باره گفت: "از بازخورد آلبوم شگفت‌زده شدم. هیچ‌کدام از ما ایده‌ای درباره خوب یا بد بودن آلبوم نداشتیم. اماچیزی که واقعا ما را تحت تاثیر قرار داد این حقیقت بود که مردم همه چیز را، همه ترانه‌ها و آهنگ‌ها و اتمسفری را که ما قصد ساختنش را داشتیم فهمیده بودند."

اوکی کامپیوتر اولین آلبوم ریدیوهد بود که توانست به رتبه اول در چارت بریتانیا برسد که باعث موفقیت بالای تجاری ریدیوهد در سراسر جهان نیز شد. با وجود اینکه آلبوم در چارت آمریکا به رتبه‌ای بهتر از بیست‌ویک نرسید اما خیلی سریع به شهرت رسید و اولین جایزه گرمی گروه برای بهترین آلبوم آترنیتیو به ارمغان آورد. ریدیوهد همچنین برای این کار نامزد دریافت بهترین آلبوم سال نیز شد.

اکنون این گروه بریتانیایی جدیدترین آلبوم خود در سالروز انتشار آلبوم " oknotok" منتشر کرده است.