به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، محمد سالاریان، عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه‌سازی تهران، سطح برگزاری این رویداد را حرفه‌ای خواند و در این باره گفت: سطح برگزاری ه سمپوزیوم هشتم، بسیار حرفه‌ای است زیرا این رویداد توسط حرفه‌ای‌ها مدیریت شده لذا به شکلی بسیار خوب و قابل تأمل در حال اجراست.

وی افزود: اجرای خوب سمپوزیوم با چیدمان عالی، نظم و ترتیب خوب و صد البته استفاده از سنگ‌هایی با متریال عالی نشان از زحمات دست‌اندرکاران این بخش دارد که با زحمات زیاد انجام شده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه‌سازی تهران حضور 14 هنرمند از 12 کشور دنیا را یک امتیاز مثبت در این بخش خواند و اظهار کرد: برای ما حضور پرچم‌های متعدد در این رویداد بسیار مهم بود به همین خاطر نیز در این راستا تلاش‌های متعددی انجام شد که البته استقبال خوبی نیز از سوی هنرمندان خارجی به دنبال داشت.

سالاریان در خصوص سطح آثار حاضر در سمپوزیوم هشتم گفت: همانطور که می‌دانید آثار سمپوزیومی، دارای محدودیت‌های خاصی است زیرا هم در ابعاد متریال و هم زمان، موارد تعیین شده‌ای وجود دارد به همین خاطر نباید از سمپوزیوم‌ها انتظار مفهوم محوری داشته باشیم به همین دلیل خروجی سمپوزیوم‌ها بیشتر مجسمه‌هایی است که فضای پارک‌ و بوستان‌ها را پوشش می‌دهد.

وی تنوع آثار حاضر در هشتمین سمپوزیوم را مثبت خواند و اظهار کرد: از لحاظ تکنیکال نگاه ما این بود که آثار متنوعی را در این بخش داشته باشیم، لذا در این راستا آثاری را که برخوردی جذاب داشتند، انتخاب کردیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران ادامه داد: جانمایی آثار سمپوزیوم از جمله مسائل مهمی است که می‌توان به واسطه آن ارتباط مخاطب با آثار را افزایش داد به همین خاطر روی این بخش برنامه‌ریزی‌های مختلفی در دست اجراست.

سالاریان سمپوزیوم تهران را عامل مهمی در رشد هنرمندان مجسمه‌ساز با متریال سنگ خواند و گفت: امروز تعداد هنرمندان مجسمه‌سازی که با متریال سنگ کار می‌کنند، به لطف سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران بسیار بیشتر از گذشته است ضمن اینکه هنرمندان ما نیز در این عرصه نه تنها چیزی از خارجی‌ها کم ندارند، بلکه سبک و سیاق خود را نیز در این عرصه یافته‌اند.

وی درباره بخش دانشجویی این رویداد هنری بیان کرد: نوع چیدمان سمپوزیوم و قرار گرفتن دانشجویان بین هنرمندان حرفه‌ای، سیاست‌گذاری سمپوزیوم را در راستای افزایش تجربه و آموزش دانشجویان نشان می‌دهد که البته تا امروز نیز نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است به نحوی که بسیاری از دانشجویان این بخش‌ها در هر دوره توانسته‌اند رشد قابل توجهی به دست آورند و حتی وارد بخش‌های حرفه‌ای شوند.

عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران تصریح کرد: منظور سمپوزیوم از اجرای کار توسط دانشجویان بیشتر تجربه اندوزی این گروه در راستای یادگیری است زیرا این بخش بیشتر چالش با اثر را به دنبال دارد و نمی‌توان توقع آثار بسیار برجسته را از این بخش داشت هر چند که کارهای بسیار خوبی نیز در این بخش وجود دارد.

لازم به یادآوری است، هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در برج میلاد در حال برگزاری است و تا 24 اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 تا 18 همه روزه میزبان علاقمندان به هنر است.