سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش موزیکال "ناتاشا، پی‌یر و ستاره دنباله‌دار بزرگ 1812" (Natasha Pierre & The Great Comet of 1812) با نامزدی در 12 بخش پیشتاز نامزدهای هفتاد و یکمین دوره جوایز سالانه تونی است که اسامی آن‌ها سه‌شنبه شب اعلام شد.

این نمایش که از 14 نوامبر 2016 در برادوی روی صحنه رفت، در بخش‌های بهترین موزیکال، بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک موزیکال (جاش گروبان)، بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک موزیکال (دنی بنتن)، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل یک موزیکال (لوکاس استیل)، بهترین کتاب یک موزیکال، بهترین موسیقی، بهترین طراحی صحنه یک موزیکال، بهترین طراحی لباس یک موزیکال، بهترین طراحی نور یک موزیکال، بهترین کارگردانی یک موزیکال، بهترین طراحی رقص و بهترین ارکستراسیون، نامزد شده است.

"ناتاشا، پی‌یر و ستاره دنباله‌دار بزرگ 1812" درباره دختری معصوم به نام ناتاشا است که به مسکو می‌رود، در حالی که منتظر است نامزدش آندری از جنگ برگردد. آشنایی او با غریبه‌ای تنها به نام پی‌یر ماجراهای جدیدی را به همراه دارد.

"سلام دالی!" (Hello, Dolly!) با 10 نامزدی از جمله بهترین احیاء یک موزیکال و بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک موزیکال برای بت میدلر، بعد از "ناتاشا، پی‌یر و ستاره دنباله‌دار بزرگ 1812" بیشترین نامزدهای جوایز تونی 2017 را کسب کرده است.

"ایوان هانسن عزیز" (Dear Evan Hansen) با نامزدی در 9 بخش از جمله بهترین موزیکال و "خانه عروسک، قسمت 2" (A Doll’s House, Part 2) با نامزدی در هشت بخش از جمله بهترین نمایش و بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک نمایش برای کریس کوپر، در رده‌های بعدی قرار دارند.

دو موزیکال جدید "Come from Away" و "Groundhog Day" هم هر کدام در هفت بخش از جمله بهترین موزیکال نامزد شده‌اند. "خانه عروسک، قسمت 2" در بخش بهترین نمایش با نمایش‌های "ناشایست" (Indecent)، "دلنشین" (Sweat) و "اسلو" (Oslo)، رقابت می‌کند.

اسامی برندگان جوایز تونی که به نمایش‌های اجراشده در برادوی اعطاء می‌شود، 11 ژوئن در رادیو سیتی میوزیک هال در نیویورک اعلام می‌شود. کوین اسپیسی مجری مراسم است.

برندگان جوایز تونی با رأی صدها تهیه‌کننده، بازیگر، نویسنده و... مشخص می‌شوند. شاخه تئاتر آمریکا در 1947 جوایز تونی را راه‌اندازی کرد و اکنون با همکاری اتحادیه برادوی جوایز را اداره می‌کند. این جایزه به نام آنتوانت پری بازیگر و کارگردان نمایش که لقبش "تونی" بود نام‌گذاری شده است.