سرویس استان‌های هنرآنلاین: تئاتر شهر در روز یکشنبه ١٧ اردیبهشت ماه جاری ساعت پنج عصر به آدرس دروازه کازرون مجموعه تناتر شهر (تالار ابوریحان)، آغاز به کار می‌کند و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس و هنرمندان عرصه نمایش فارس طی مراسمی افتتاح خواهد شد.

غلامرصا یوسفی، معاون اداری و مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه سالن استاد سپاسدار در سال ٩٤ به بهره برداری رسید، گفت: این تماشاخانه در متراژ ١٨٠ متر مربع به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تماشاخانه استاد غلامی در مساحت یکصد متر مربع در سال ٩٥ به بهره برداری رسیده است، افزود: سالن استاد بخشی زاده در مساحت ٥٠٠ متر مربع تعمیرات اساسی شده است.

یوسفی با تاکید بر اینکه سه نگارخانه ارسنجان، فسا و داراب هم در سال ٩٥ به بهره برداری رسیدند، اظهار داشت: نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: یکشنبه ١٧ اردیبهشت ساعت پنج عصر "تئاتر شهر" شیراز در مساحت ٨٠٠ متر مربع و همچنین در ادامه ماه های آینده نیز نگارخانه های آباده و بوانات و کتابخانه بیرم هرکدام در مساحت ٥٠٠ متر مربع به بهره برداری می رسند.

یوسفی از بهره برداری فاز یک مجتمع اداری رستم و خرامه تا پایان خرداد ٩٦ خبر داد و افزود: این ٢ مجتمع هر کدام یک هزار متر مربع مساحت دارند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ٩٥ مقام برتر استانی تکریم ارباب رجوع را به دست آورد، افزود: در این سال این اداره کل در حوزه حجاب و عفاف استانی به عنوان اداره برتر شناخته شد.

وی با تاکید بر اینکه این اداره کل در سال گذشته مقام شایسته تقدیر در حوزه نماز و امر به معروف و نهی از منکر را به دست آورد، اظهار داشت: در حوزه کمیته صیانت حقوق شهروندی هم این اداره کل به مقام استانی دست یافت.

یوسفی تاکید کرد: انتخاب طرح های ملی سنتا و اپلیکیشن مراجعین، راه اندازی سامانه الکترونیکی جامع چاپخانه ها، راه اندازی سامانهاستعلام مجوز ها و دوره های آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازنویسی دستورالعمل صدور مجوز تاسیس لیتوگرافی، چاپخانه و عملیات تکمیلی در حوزه وزارتی از جمله طرح هایی بود که در سال ٩٥ به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین کسب ٩٠ درصد امتیاز ارزیابی عملکرد اداره کل در سطح دستگاه های استانی را در سال ٩٥ شاهد بودیم.

معاون اداری و مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان گفت: اعزام بیش از ٢٠ نفر از هنرمندان پیشکسوت و برجسته استانی به کشورهای قبرس، تانزانیا، ایتالیا و ترکمنستان در سال گذشته از جمله عملکردهای این اداره کل است.

الهه بهرامی