سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "10 ویژگی رهبران بزرگ، رهبری و شخصیت" نوشته‌ی آل گینی و رونالد ام. گرین یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که در دهه‌ی اخیر درباره‌ی مفهوم رهبری و شخصیت رهبران بزرگ نوشته شده است. این کتاب که پرفروش‌ترین کتاب جهان در این حوزه بوده است به تازگی با ترجمه‌ی دکتر امید خیاط و میترا خطیب در نشر جمهوری منتشر شده است.

در این کتاب، که حاصل سال‌ها مطالعه و پژوهش نویسندگان آن است، تلاش شده با ارائه‌ی مثال‌هایی از رهبران موفق و ناموفق معاصر، بر نقش ویژگی‌های اخلاقی این رهبران، به‌عنوان ستون‌های اصلی یک رهبری بزرگ، تأکید شده، و به دنبال آن، ده ویژگی منحصر به فرد رهبران بزرگ برشمرده و معرفی شود: صداقت عمیق؛ شجاعت اخلاقی؛ دید اخلاقی؛ شفقت و مراقبت؛ انصاف؛ تعالی معنوی؛ تفکر خلاقانه؛ حساسیت زیبایی‌شناختی؛ زمان‌بندی خوب؛ و از خود گذشتگی عمیق.

ژنرال دو گل، استیو جابز، مارتین لوتر کینگ، آیزنهاور و اپرا وینفری از جمله رهبران موفقی‌اند که در این کتاب راز موفقیت‌شان در امر رهبری مورد بررسی قرار گرفته است.

ترجمه‌ی سلیس و روان این کتاب و پانوشت‌هایی که مترجمان بر آن افزوده‌اند، خواندن این کتاب را برای هر مخاطبی که به رهبری در هر حوزه‌ی خرد و کلانی علاقه‌مند است، آسان و مفید ساخته است.

این کتاب با قیمت 25 هزار تومان منتشر شده است.