به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ستاد اطلاع رسانی هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس، علیرضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم افتتاح جشنواره ضمن تأکید بر نتایج اثر بخش این جشنواره در بهبود و ارتقای پوشش ایرانی- اسلامی ، گفت : توجه به ظرفیت های موجود در جامعه و استفاده آن در ساختار نوین می تواند به حفظ سنت های ارزشمند و اصیل کمک کند.

وی افزود : افزایش و استقبال گروه های شرکت کننده در این دوره نشان از اثر مثبت جشنواره در دور اول می دهد که یکی از نتایج خوب آن  شرکت در جشنواره مد و لباس فجر بود که طراحان و دوزندگان هرمزگان حضوری درخشان و پررنگ داشتند.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس به تبادل تجربیات بین استان های جنوبی کشور تأکید کرد و بیان داشت : جشنواره خلیج فارس باعث شده است در حوزه فرهنگ و هنر تعامل بسیار خوب و نزدیکی بین استان های جنوبی برقرار شود و یکی از مهمترین این حوزه بخش مد و لباس است.

درویش نژاد از گروه های شرکت کننده تقدیر و تشکر کرد و عنوان کرد : بی گمان نقش این جشنواره و تولیدات آن در آینده ای نزدیک پوشش و حجاب جامعه را متحول و الگوهای جدید ایرانی و اسلامی را برای هرگونه ذائقه ای ارائه خواهد کرد.

گفتنی است : دومین جشنواره ملی مد و لباس خلیج فارس با حضور ١٧ گروه شرکت کننده از استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان کار خود را در سالن فنی و حرفه ای بندرعباس آغاز و پس از اجرای زنده طراحی ، برش و دوخت ، برترین ها مشخص و در روز ملی خلیج فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس با حضور مقامات بلند مرتبه سیاسی ، فرهنگی ، نظامی و جمعی از مورخان، پژوهشگران ، ٩ اردیبهشت ساعت 19:30در بندر تاریخی لافت برگزار می شود.