به گزارش هنرآنلاین، حسین قاسمی جامی که این روزها در استان مازندران به دنبال انتخاب لوکیشن فیلم سینمایی"سیمرغ 2" و انجام کارهای پیش تولید آن است ، به خبرنگار ایرنا گفت: این فیلم دارای سناریوی جدید است و با مضمون اقتصاد مقاومتی ساخته می شود . 

وی هم اکنون در شهرستان سیمرغ استان مازندران و شهر کیاکلا  مرکز این شهرستان به عنوان زادگاه خلبان شهید احمد کشوری در حال آماده کردن زمینه های پیش تولید و کلید زدن فیلم "سیمرغ 2" است .

قاسمی جامی گفت:  قرار است این فیلم را در سال جاری جلوی دوربین ببرد.

وی افزود : فیلم سینمایی "سیمرغ 2" با مضمون اقتصاد مقاومتی و اشتغال است که کارگردانی ، نویسندگی و تهیه کنندگی آن را خودم بر عهده دارم .

این کارگردان سینما و تلویزیون توضیح داد : این فیلم ، داستان زندگی نوجوان کیاکلایی است که با دیدن ماکت بالگرد شهید کشوری که به عنوان یادبود در شهر کیاکلا نصب شده ، مسیر زندگی خود را تعیین می کند.

وی با اشاره به شرایط سخت زمان هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت حاکم بر جامعه که مبارزه با سختی ها و مشکلات یکی از جلوه های آن در کشور بود ، گفت : هدف از ساخت این فیلم سینمایی زنده کردن روحیه بسیجی و تقابل با مشکلات و تقویت روحیه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی است .

قاسمی جامی با اعلام این که بازیگران نوجوان نقش اصلی این فیلم سینمایی قرار است از میان نوجوانان کیاکلایی انتخاب شوند ، افزود : تاکنون با چندین بازیگر مطرح نیز رایزنی های اولیه صورت گرفته است.

وی ادامه داد : مدیریت تولید این فیلم سینمایی را احمد عالمی  بر عهده دارد و طبق برنامه ریزی قرار است در اردیبهشت ماه جاری کار پیش تولید آن انجام و در خرداد ماه فیلمبرداری آن به صورت رسمی آغاز شود.

کارگردان فیلم سینمایی "سیمرغ 2" گفت : برای ساخت این فیلم 45 جلسه فیلمبرداری در لوکیشن شهرستان سیمرغ پیش بینی شده است.

وی افزود : با پیش بینی های صورت گرفته ، این فیلم شهریور ماه سال جاری جهت عرضه و همچنین شرکت در جشنواره رشد و فجر 96 آماده خواهد شد .

حسین قاسمی جامی متولد 1342 تهران و فارغ التحصیل مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی است که فعالیت هنریش را در سال 1355 با فیلمسازی در کانون پرورش فکری کودکان آغاز کرد. 

وی تاکنون فیلم های سینمایی " به بادبادکها شلیک نکنید " ، " پی 22 " ، " پیتزا مخلوط " ، "خروس بی محل " ، " زمزمه بودا " ،" آزادی سرخ" ،" پرواز روح" ،" یک شب ، یک غریبه" ،"زیر آسمان"، "چشم شیشه ای" و تا مرز دیدار" را کارگردانی کرده است .

قاسمی جامی کارگردانی سریال "سیمرغ" و" بچه های بهشت" را هم بر عهده داشت .

سریال "سیمرغ" که اوایل دهه 70 از تلویزیون پخش شد ، روایتگر زندگی 2 تن از خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یعنی احمد کشوری و علی‌اکبر شیرودی بود.

فیلم سینمایی"سیمرغ" هم بعدها با خلاصه کردن بخش های مختلف این سریال ساخته شد.