سرویس سینمایی هنرآنلاین: ستاره اسکندری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که مشغول بازی در سریال"گمشدگان" به کارگردانی رضا کریمی است، با دو فیلم" خانه کاغذی" به کارگردانی مهدی صباغ زاده و "ملی و راه‌های نرفته‌اش" به کارگردانی تهمینه میلانی در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت.

وی در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در فیلم سینمایی "خانه کاغذی" بیان کرد: در فیلم "خانه کاغذی" نقش مینو را بازی کردم و از این جهت حضور در فیلم را پذیرفتم که در مقابل پرویز پرستویی بازی کردم و این اتفاق، تجربه بسیار جذابی را برای من رقم زد و آن را دوست داشتم. ضمن این که فکر می‌کنم این ارتباط عاشقانه‌ای که بین این دو کاراکتر وجود داشت به درستی شکل گرفت و به نمایش گذاشته شد.

اسکندری ادامه داد: مینو زنی است از نسل گذشته که به نظرم خوب از آب درآمده است، اما به لحاظ کاراکتری نقشی نیست که خیلی از من فاصله داشته باشد. در واقع مینو آدم آشنایی است برایم و خیلی دور از من نبود و کار سختی پیش رو نداشتم.

بازیگر فیلم "نزدیک‌تر" با بیان اینکه این فیلم قصه گو است عنوان کرد: "خانه کاغذی" یک روایت است و قصه دارد و بخشی از سینمای قصه گوی ماست که باید به آن احترام گذاشت. متاسفانه در جشنواره فیلم فجر که سال گذشته برگزار شد، خیلی به این فیلم پرداخته نشد و خوشحالم که در جشنواره جهانی این فرصت برایش فراهم شد تا به نمایش درآید و دیده شود.

این بازیگر همچنین درباره سایر آثار خود نیز اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر"خانه کاغذی"، فیلم‌های "سرو زیر آب" به کارگردانی محمد باشه آهنگر را آماده اکران دارم که امیدوارم سال آینده در جشنواره فیلم فجر دیده شود. فیلم "دریاچه ماهی" به کارگردانی مریم دوستی را هم آماده اکران دارم و فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" به کارگردانی تهمینه میلانی را نیز دارم که در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و با اینکه در یک تک سکانس حضور داشتم، اما نقش دوست داشتنی است و اینطور که شنیدم بسیار هم مورد توجه واقع شده است.

اسکندری در ادامه در پاسخ به این سؤال که جشنواره جهانی تا چه اندازه توانسته موفق عمل کند، گفت: به نظرم نفس برگزاری جشنواره جهانی خیلی خوب و درست بود و نباید فراموش کنیم که در گام‌های اولیه هستیم. متاسفانه همه نقاط منفی را لحاظ می‌کنند، ولی من ترجیح می‌دهم به خود حرکت نگاه کنم. برگزاری جشنواره می‌تواند به سینما و رشد آن کمک کند و حتی فراتر از مرزها برود. جشنواره جهانی فیلم فجر اتفاق خوبی است و خوشحالم "خانه کاغذی" اولین اکرانش دراین جشنواره رقم خورد.

بازیگر نمایش "دندون طلا" درباره فعالیت‌های تئاتری خود نیز عنوان کرد: این روزها با تماشاخانه باران همکاری دارم و در حال حاضر یک جشنواره بینافرهنگی داریم و نمایشی مشترک بین ژاپن، ایتالیا به روی صحنه می‌رود. به نظرم این حرکت بسیار بزرگی است که سوای نهادهای دولتی به شکل خصوصی انجام می‌شود و یک تعامل فرهنگی شکل گرفته است و علاوه بر این دانشجویان رشته تئاتر و کسانی که امکان سفر ندارند این شرایط برایشان فراهم شده است تا بتوانند با آثار هنرمندان سایر کشورها آشنا شوند.