به گزارش هنرآنلاین، جعفر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی معتقدند که این روزها با تعدد نشریات مواجه هستیم ولی در واقعیت افزایش کمیت محسوس نیست. در هر صورت، هر کسی که متقاضی چاپ نشریه بوده و واجد الشرایط باشد، می‌تواند صدور مجوز را از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مطالبه کند. 

این مسئول با بیان اینکه گاهی احساس می‌شود که در حوزه‌های فرهنگ و هنر انحصارطلبی وجود دارد، ادامه داد: هر گروه و هر کدام از حوزه‌های اجتماعی حق دارند که رسانه خاص خود را داشته باشند؛ چرا که هر نشریه مخاطبان خاص خود را دارد و این اصلا ایرادی ندارد که اقشار مختلف از جمله زنان، کودکان، گروه‌های صنعتی و سایرین از نشریه مورد علاقه خود بهره‌مند شوند. 

وی افزود: امروز سیاست وزارتخانه کمی فرق کرده و متقاضیان در بدو ورود نمی‌توانند به راحتی مجوز چاپ روزنامه بگیرند؛ در واقع وزارتخانه معتقد است که متقاضیان حوزه نشر باید فعالیت خود را از ماهنامه و دوهفته نامه شروع کنند و در صورت جذب مخاطب و یا پیشبرد اهداف خود، به چاپ روزنامه اقدام کنند. 

محمدی با بیان اینکه بحث زمان انتشار خیلی اهمیت دارد، تصریح کرد: صدور مجوز نشریه برای فرد متقاضی منوط بر این است که فرد واجد شرایط باشد و علی‌الخصوص منابع مالی موجهی برای چاپ نشریه داشته باشد. در این صورت ما موظفیم که مجوز را صادر کنیم و نمی‌توانیم به بهانه تعدد نشریات متقاضیان را پشت نوبت بگذاریم. 

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: آنچه این روزها مطرح است، رقابت نشریه‌ها با یکدیگر است؛ به عبارتی روزگاری که به نظر می‌رسد چاپ نشریه اشباع شده، نشریه‌ای موفق می‌شود که مخاطبان بیشتری را جذب کند و بتواند در رقابت تنگاتنگ دوام بیاورد.