به گزارش هنرآنلاین، انجمن هنرهای نمایشی استان قم اقدام به انتشار فراخوان نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی با شعار استعداد پروری و کشف نیروهای جوان کرد.

بر اساس این فراخوان؛ این جشنواره در ۳ بخش رقابتی، بخش نمایش‌های ویژه و مهمان و بخشهای جنبی که این بخش نیز شامل کارگاه آموزشی، نقد بررسی و نمایشگاه تخصصی خواهد بود در شهریور ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

در جشنواره نوزدهم موضوع آزاد است اما نمایشنامه‌های بومی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و مقاومت، تئاتر دینی، آیینی، مذهبی و مدافعان حرم در اولویت قرار می‌گیرند.

نمایشنامه‌هایی به جشنواره سراسری راه پیدا خواهند نمود که صرفا آثار ایرانی باشد ولی متون اقتباسی و آداپته با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و تشخیص هیأت انتخاب آثار، می تواند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشد.

به منظور حمایت از نویسندگان بومی و حفظ آثار، نمایشنامه‌های برگزیده در جشنواره تئاتر استانی به مرکز معرفی می‌گردد و در بخش نمایشنامه نویسی، داوری تنها از میان آثار نویسندگان بومی انجام خواهد شد.

تمامی آثار حاضر در بخش رقابتی باید تا ۱۵ روز قبل از برگزاری جشنواره به اجرای عمومی در آمده باشند؛ همچنین حضور نمایش‌هایی که در جشنواره های غیر رسمی شرکت داشته اند بلامانع است.

شرکت کنندگان باید سه نسخه از متن انتخابی خود را به صورت تایپ شده جهت بازخوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

پوستر و بروشور تمامی نمایش‌ها قبل از چاپ باید مورد تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان قرار گیرد.

به گروه‌های نمایشی راه یافته در بخش مسابقه تا سقف ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ریال کمک هزینه تعلق می‌گیرد، همچنین نمایش‌های منتخب راه یافته به بخش مسابقه که اجرای عموم نداشته‌اند با تشخیص هیأت انتخاب، به منظور اجرا از مبلغ ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ریال تا سقف ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال تعلق خواهد گرفت.

ستاد برگزاری جشنواره طبق امکانات موجود و تجهیزات سالن پاسخگوی گروه‌ها خواهد بود و نمایشی که هرگونه مغایرت با شرایط فراخوان جشنواره داشته باشد از بخش مسابقه حذف خواهد شد.

زمان نتایج بازخوانی متون ۲۰ خرداد و بازبینی ۲۷ و ۲۸ تیرماه است.

 نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی قم ۲۰ لغایت ۲۳ شهریور ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.