سرویس معماری هنرآنلاین: در فهرستی که به تازگی توسط" QS Worldwide University Rankings" منتشر شده دانشگاه MIT آمریکا از حیث عملکرد در رشته معماری به‌عنوان برترین دانشگاه جهان معرفی شده است.  این برای سومین بار متوالی طی 3 سال گذشته است که دانشگاه MIT آمریکا موفق به کسب این رتبه می شود.

دانشگاه MIT توانسته است ۹۶.۵ درصد امتیازات را در رشته معماری از این منبع معتبر رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اخذ کند. شمار دانشجویان خارجی، کارکنان، نسبت اعضای هیأت علمی به دانشجویان و میزان ارجاعات تحقیقاتی از مهم‌ترین معیارهای گزینش برترین دانشگاه‌های جهان در رشته معماری به شمار می‌آید. به‌طورکلی دانشکده معماری و طراحی دانشگاه MIT درزمینهٔ نگرش خلاقانه به تلفیق رسانه، فناوری، طراحی شهری و تحقیقات عملکرد قابل‌توجهی داشته است.

در این فهرست پس از دانشگاه MIT، مدرسه معماری بارتلت در لندن، دانشگاه فنی دلف هلند، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و موسسه تکنولوژی سویس قرار دارند.

از آسیا هم دانشگاه بین المللی سنگاپور، دانشگاه هنگ کنک و دانشگاه شینگوا درچین موفق به کسب رتبه های 9 تا 11 این فهرست شده اند.

دانشکده معماری دانشگاه تهران هم که در سال گذشته میلادی در رتبه 194 این جدول قرار گرفته امسال هم در همین جایگاه باقی مانده است.