سرویس تجسمی هنرآنلاین: فایننشیال تریبون نوشت: 9 گالری از تهران در یازدهمین نمایشگاه هنری "آرت دوبی" شرکت کردند؛ نمایشگاهی بین‌المللی که در اواسط ماه مارس برگزار شد و در آن چندین اثر از هنر مدرن و معاصر هنرمندان ایرانی ارائه شد.

این رسانه در ادامه نوشت: آرت دوبی رویداد هنری سالانه‌‌ای است که در آن آثار عمدتا از کشورهای خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا در آن نمایش داده می‌شود. امسال گالری‌های ایرانی حضوری جدی و پر قدرت داشتند و به گزارش خبرنگار هنرآنلاین مورد استقبال گرم مخاطبان قرار گرفتند.

این رویداد هنری شامل دو بخش آثار مدرن و معاصر بود و 94 گالری از 43 کشور در آن شرکت کرده بودند. 6 گالری اُ، محسن، خاک، زیرزمین دستان، آب/انبار و Ag ذیل گالری‌های معاصر و سه گالری شیرین، شهریور و آریا در حوزه مدرن آثار خود را ارائه دادند.

سیمین دخت دهقانی، مدیر گالری Ag درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال به لحاظ کیفی نسبت به سال‌های گذشته ارتقا پیدا کرده است و ما در نمایشگاه آرت دوبی امسال فروش بهتری داشتیم.

گالری Ag در نمایشگاه امسال دو مجموعه عکس از دو عکاس، عباس کوثری و عکس‌های "شاد آباد" از محبوبه کرملی ارائه داد. دهقانی گفت: ما عکاسان مستعد و شناخته شده‌ای داریم اما متاسفانه در داخل کشور توجهی که باید و شاید به عکس نمی‌شود، هر چند در آن سوی مرز موفقیت‌های چشمگیری در این حوزه کسب می‌شود. الان بسیاری از آثار عکاسان ما در خارج از کشور خصوصا در اروپا و آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود.

امیرحسین زندی، مدیر گالری شهریور در توضیح آنکه چرا این گالری به آرت دبی توجه نشان داده است، گفت: ما در این نمایشگاه خواستیم هنرمندان مجرب و پر سابقه ایرانی را – مسعود عربشاهی و ابوالقاسم سعیدی- معرفی کنیم. آثار این دو هنرمند یگانه و بی نظیر است و این در حالی است که بیش از 40 سال است که در جایی به نمایش گذاشته نشده است و ما تصمیم گرفتیم آن‌ها را در "آرت دوبی" ارائه دهیم.

آرت دوبی

او گفت: نیمی از کارهای ما در این  رویداد هنری به فروش رفت. زندی متذکر شد: این اولین بار است که 6 گالری از ایران در نمایشگاه شرکت کردند و آرت دوبی باید به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه احساس مسئولیت بیشتری در قبال معرفی این گالری‌ها به مخاطبان می‌کرد.

گالری شیرین که پیش از این نیز تجربه شرکت در این نمایشگاه را داشت، امسال با آثاری از هادی هزاوه‌ای در این رویداد هنری شرکت کرد.

شیرین پرتوی توکلیان، مدیر گالری شیرین می‌گوید: اگر چه نقاشی‌های هزاوه‌ای از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار گرفت اما نسبت به سال‌های گذشته توجه کمتری صورت گرفت. او دلیل این مسئله را وضعیت متفاوت امروز ِ هنر و  وجود نوعی رکود در بازار خرید و فروش آثار هنری عنوان کرد.

اما آثاری از دو مجسمه‌ساز، مهدی عبدالکریمی و مجتبی امینی، از سوی گالری محسن در آرت دوبی به نمایش گذاشته شد. همچنین آثار متفاوتی از شهرزاد چنگلوایی، علی نصیر و شیده تامی از سوی گالری اُ نمایش داده شد.

نقاشی‌های انتزاعی دو هنرمند ایرانی-ارمنی، سونیا بالاسانیان و گارنیک درهاکوپیان در گالری آریا به نمایش درآمد. گالری آب انبار نیز از 5 نقاش، رضا آرامش، مجید فتحی‌زاده، آویش خبره‌زاده، سیراک ملکونیان و رها رئیس‌نیا آثاری را ارائه کرد. گالری خاک آثاری از بیتا فیاضی، نرگس هاشمی، نظر موسوی‌نیا، حامد رشتیان و کامبیز صبری و نهایتا گالری زیر زمین دستان  آثار هنری از 26 هنرمند ایرانی و خارجی به نمایش گذاشت.

کاوه شایسته